Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54423
Title: Розвиток музичного мистецтва у чеському королівстві в добу ренесансу (сер. XV–XVI ст.)
Other Titles: The development of music in the Czech Kingdom during the Renaissance (the middle of 15th –16th centuries)
Authors: Андрусяк, Ярослав Ярославович
Keywords: спів, пісня, поліфонія, мотет, мадригал, кансіональ, музичне мистецтво, Ренесанс, Криштоф Гаранта, Якоб Гандл-Галлус, singing, song, polyphony, motet, madrigal, cantional, music, Renaissance, Christoph Garant, Jacob Handl-Gallus
Issue Date: 2023
Publisher: Видавництво «РІК-У»
Citation: Андрусяк Я. Розвиток музичного мистецтва у чеському королівстві в добу ренесансу (сер. XV–XVI ст.) / Я. Андрусяк // Історичний часопис з богемістики і словакістики / Міністерство освіти і науки України; ДВНЗ «Ужгородський національний університет» ; Центр історичних студій з богемістики і словакістики; Комісія істориків України і Словаччини; [редкол. : І. М. Ліхтей (відповідальний редактор), Г. В. Боряк, С. В. Віднянський, Ľ. Harbuľová, M. Domenová, V. Doubek, P. Kónya, P. Švorc, M. Šmigeľ, Я. І.Т овтин та ін.; упоряд. : І. М. Ліхтей]. Ужгород : Видавництво «РІК-У», 2022–2023. Вип. 9. Словаки, чехи й українці в контексті історії та культури. – С. 8-21.
Abstract: Стаття присвячена розвитку музичного мистецтва у Чеському королівстві в добу Ренесансу. Проторенесансний музичний напрямок проникає на землі Чеської корони вже у першій пол. ХV ст. Однак, Гуситські війни пригальмували проникнення цього музичного стилю, що призвело до розвитку гуситської духовної й народної музики. Саме гуситський стиль почав перебирати окремі елементи ренесансної музики. Якщо гуситська пісня базувалася на одноголосному співі (монофонія), то ренесансна музика розвивала вокальне багатоголосся (поліфонію). Центрами музичного мистецтва стали чеські міста. Виникають чеські музичні школи західноєвропейського вокального багатоголосся. Найбільше значення серед музичних композицій того періоду мали мотети та мадригали. Паралельно з духовною мелодією розвивався і світський спів. У XVI ст. при панських дворах зароджуються інструментальні капели органного супроводу. Однак, інструментальна музика на чеських землях відставала від західноєвропейської. Таким чином, ренесансна музика зі своїми особливостями розвивалася на чеських землях з власного культурного середовища.
The article is devoted to the development of music in the Czech Kingdom during the Renaissance. The Proto-Renaissance musical trend penetrated the lands of the Czech Crown in the first half of the 15th century. However, the Hussite Wars slowed down the penetration of this musical style which led to the development of Hussite spiritual and folk music. It was the Hussite style that began to get certain elements of Renaissance music. If Hussite song was based on monophonic singing, Renaissance music developed vocal polyphony. The Czech towns became centres of music. The Czech musical schools of Western European vocal polyphony appeared. The most important musical compositions of that period were motets and madrigals. Secular singing developed in parallel with the spiritual melody. In the 16th century instrumental chapels of organ accompaniment were born at noble manors. However, instrumental music in the Czech lands lagged behind Western European. Thus, Renaissance music with its own peculiarities developed in the Czech lands in its own cultural environment.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54423
ISBN: 978-617-8276-40-9
Appears in Collections:Історичний часопис з богемістики і словакістики. Вип. 9
Історичний часопис з богемістики і словакістики. Вип. 9.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РОЗВИТОК МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА.pdf242.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.