Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54511
Title: Сучасні технології підготовки фахівців в галузі освіти
Other Titles: Modern technologies of training specialists in the field of education
Authors: Козубовська, Ірина Василівна
Повідайчик, Оксана Степанівна
Шикітка, Галина Миколаївна
Keywords: професійна підготовка, освіта, фахівці, педагогічні технології, інформаційні технології, professional training, education, specialists, pedagogical technologies, informational technologies
Issue Date: 2021
Citation: Козубовська І.В., Повідайчик О.С., Шикітка Г..М. Сучасні технології підготовки фахівців в галузі освіти. The scientific heritage. 2021. Vol. 3, No 69 (69). С. 34–39.
Series/Report no.: The scientific heritage;
Abstract: У статті розглядаються питання підготовки педагогічних кадрів. Підкреслюється важливість використання у професійній підготовці найрізноманітніших технологій навчання. Особливого значення набувають сьогодні інформаційні технології. Розкрито сутність і особливості використання в навчальному про-цесі окремих інформаційних технологій, які сприяють ефективній підготовці фахівців в галузі освіти.
This article deals with the questions of training specialists in the field of education. The importance of differ-ent educational technologies in the process of professional training is underlined. Today especially important are the informational technologies. The essence and the main peculiarities of modern informational technologies used in the process of training specialists are considered. These technologies (combined with all other pedagogical technologies) provide the most effective training of future specialists in the field of education.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54511
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34-39.pdf372.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.