Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54626
Title: Деякі аспекти трансформації сучасної біологічної освіти та науки України: прогноз освітніх тенденцій, інноваційні підходи
Other Titles: Some aspects of the transformation of modern biological education and science in Ukraine: forecast of educational trends, innovative approaches
Authors: Карбованець, Олена Іванівна
Куруц, Наталія Василівна
Демчинська, Мирослава Іванівна
Ловас, Павло Семенович
Keywords: біологічна освіта, модернізація, освітні тенденції, цифрові технології, компетентності, інноваційні підходи, biological education, modernization, educational trends, digital technologies, competences, innovative approaches
Issue Date: 2023
Citation: Деякі аспекти трансформації сучасної біологічної освіти та науки України: прогноз освітніх тенденцій, інноваційні підходи / О. І. Карбованець, Н. В. Куруц, М. І. Демчицька та ін. Вісник науки та освіти. 2023. Вип. 4(10). С. 479–494.
Series/Report no.: Вісник науки та освіти;
Abstract: У наш час біологічна наука є однією з галузей, які яка найбільш динамічно розвивається та швидкореагує на виклики сучасності й активно використовує у роботі новітні технології. Біологія як н аука, в Україні має багату історію та розвинуті порівняно молодігалузі: мікробіологію, генетику, екологію та біотехнологію. Водночас сучасна українська біологічна освіта стикається з багатьма викликами, продовжує відкривати нові можливості, а тому потребує деяких трансформацій.Трансформація сучасної біологічної освіти та науки в Україні є невід'ємною частиною загального процесу модернізації науково-освітньої галузі країни. Одним із ключових аспектів трансформації сучасної української біологічної освіти танауки є перехід до нових методів навчанняй досліджень, що базуються на використанні інноваційних технологій. Модернізація сучасної освіти та науки потребує впровадження нових технологій для вивчення конкретного предмета, інтеграції та диференціації знань, формування цілісних уявлень про природу.В умовах сьогодення виникає потреба в ґрунтовних змінах у змісті природничо-наукової освіти в загальноосвітніх середніхта закладах вищої освіти школі та ЗВО, які передбачають застосування новітніх підходів до навчання природничих наук. Ці підходи повиннісприяти формуванню у здобувачів освіти системних знань про природу, ключових природничо-наукових навичок та стратегійповедінки людини у біосфері, які є необхідними в сучасному глобалізованому суспільстві.У статті проаналізовано сучасний стан біологічноїосвіти в Україні та визначено основні виклики, з якими стикається ця галузь. Описано основні напрями трансформації біологічної освіти та науки, зокрема впровадження інноваційних методів навчання, підвищення якостіпідготовки фахівців, розвиток міжнародноїспівпраці та інфраструктури тощо. Окрім цього, наведено прогноз освітніх тенденцій у галузі біології та розглянуто інноваційні підходи до викладання та вивчення біології. Основними освітніми тенденціями було визначено впровадження новітніх технологій, збільшення уваги до дослі джень у галузі біотехнологій, введення міждисциплінарних програм у навчальний процес.
Today, biological science is one of the most dynamically developing fields that quickly respond to modern challenges and actively use the latest technologies in their work. The field of biology in Ukraine has a rich history, including microbiology, genetics, ecology and biotechnology. Despite this, modern biological education in Ukraine has faced many challenges and opportunities and needs some transformations.The transformation of modern biological education and science in Ukraine is an integral part of the general process of modernization of the country's scientific and educational sector. One of the key aspects of the transformation of modern biological education and science in Ukraine is the transition to new methods of teaching and research based on the use of innovative technologies. Modernization of modern education and science requires the introduction of new technologies for studying a specific subject, integration and differentiation of knowledge, formation of holistic ideas about nature. Today, there is a need for major changes in the content of natural science education in educational institutions, which involve the use of the latest approaches to teaching natural sciences. These approaches should contribute to the formation by students of system knowledge about nature, key natural and scientific skills and strategies of human behavior in the biosphere, which are necessary in today's globalized society.The article analyzed the current state of biological education in Ukraine and identified the main challenges faced by this industry. The main directions of transformation of biological education and science are described, including the introduction of innovative teaching methods, improvement of the quality of specialist training, development of international cooperation and infrastructure, etc. In addition, the article provides a forecast of educational trends in the field of biology and considers innovative approaches to teaching and studying biology. The introduction of new technologies, increased attention to research in the field of biotechnology, the introduction of interdisciplinary programs into the educational process, and others were identified as the main educational trends.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54626
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри мікробіології, вірусології та імунології з курсом інфекційних хвороб

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4542.pdf525.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.