Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54866
Назва: Філософія сучасної освіти: сутність, зміст та спрямованість
Інші назви: Philosophy of modern education: essence, content and orientation
Автори: Продан, В. І.
Ключові слова: освіта, філософія, філософія освіти, право на освіту, концепція освіти, сучасна освіта, конституційно-правове регулювання права на освіту, education, philosophy, philosophy of education, right to education, concept of education, modern education, constitutional and legal regulation of the right to education
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Продан В. І. Філософія сучасної освіти: сутність, зміст та спрямованість/ В. І. Продан // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2023. –Т. 1. Вип. 77. – С. 131-135. – Бібліогр.: с. 135 (6 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/283040/277217
Серія/номер: Право;
Короткий огляд (реферат): Філософією сучасної освіти являється розділ філософії, який займається питаннями дослідження освіти, її ролі в житті суспільства, висунення різноманітних педагогічних теорій задля демократизації та вдосконалення освітнього процесу. В рамках нашого дослідження ми проаналізували зміст філософії освіти, її сутність та спрямування. Охарактеризували бачення філософії освіти у працях її родоначальника Джона Дьюї та прослідили взаємозв’язок представлених філософом течій (практичне навчання, міждисциплінарний підхід, демократична класна кімната, рефлексивне мислення, залучення спільноти) на потенційні результати розвитку соціуму (розвиток практичних навичок, розвиток пізнавальних навичок, вироблення громадської компетентності та дотримання громадських обов’язків, розвиток та удосконалення мета-пізнання, соціальна взаємодія та культура). Ціннісним в процесі аналізу проблематики філософії сучасної освіти стало також опрацювання педагогічної теорії соціальної справедливості Пауло Фрейре, що склалася під впливом течії Джона Дьюї. Центральним у соціальній філософії Пауло Фрейре стало розуміння того, що в репресивній динаміці зменшується гуманність як гнобителя, так і пригноблених. Філософська концепція Фрейре спиралася в свою чергу на три основні стовпи: освіта як інструмент гуманізації особистості через свідомі дії з метою трансформації світового порядку; діалог – як педагогічний засіб прогресивного навчання; комплекс «бачити, аналізувати та діяти», що служить серцевиною методики філософа та полягає в оцінці ситуації, її аналізу, виявлення першопричин виникнення негативних факторів та активні дії з метою усунення таких факторів при неухильному дотриманні принципу соціальної справедливості. Визначено, що під філософією освіти слід розуміти галузь філософії, що розглядає розвиток освіти та соціуму у їх єдності, пропонує педагогічні теорії провадження освітньої діяльності, розглядає освіту як важіль демократичних змін та модифікацій. Своєю чергою, концепцію сучасної освіти ми вбачаємо у наявності наступних векторних елементів: гуманістична освіта, цифрова освіта гібридна, освіта (змішані форм навчання), інклюзивна освіта, індивідуалізована освіта, безперервна освіта.
The philosophy of modern education is a section of philosophy that deals with issues of education research, its role in the life of society, putting forward various pedagogical theories for the democratization and improvement of the educational process.As part of our research, we analyzed the content of the philosophy of education, its essence and direction. They characterized the vision of the philosophy of education in the works of its founder John Dewey and traced the relationship between the currents presented by the philosopher (practical learning, interdisciplinary approach, democratic classroom, reflective thinking, community involvement) on the potential results of the development of society (development of practical skills, development of cognitive skills, development public competence and compliance with public duties, development and improvement of metacognition, social interaction and culture).The study of Paulo Freire’s pedagogical theory of social justice, which developed under the influence of John Dewey’s current, also became valuable in the process of analyzing the problems of the philosophy of modern education. Central to Paulo Freire’s social philosophy was the understanding that in repressive dynamics the humanity of both the oppressor and the oppressed decreases. In turn, Freire’s philosophical concept rested on three main pillars: education as a tool for humanizing the individual through conscious actions aimed at transforming the world order; dialogue - as a pedagogical means of progressive learning; the “see, analyze and act” complex, which serves as the core of the philosopher’s methodology and consists in assessing the situation, its analysis, identifying the root causes of the occurrence of negative factors and active actions aimed at eliminating such factors while strictly observing the principle of social justice.It was determined that the philosophy of education should be understood as a field of philosophy that considers the development of education and society in their unity, offers pedagogical theories of educational activities, considers education as a lever for democratic changes and modifications. In turn, we see the concept of modern education in the presence of the following vector elements: humanistic education, digital education, hybrid education (mixed forms of education), inclusive education, individualized education, continuous education.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54866
ISSN: 2307-3322
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ. Серія Право. Випуск 77. Том 1. - 2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
283040-Текст статті-652359-1-10-20230626.pdf352.96 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.