Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54954
Назва: Профілактика девіантної поведінки неповнолітніх групи ризику США в процесі соціальної інклюзії
Автори: Козубовська, Ірина Василівна
Булеза, Богдана Ярославівна
Ключові слова: девіантна поведінка, неповнолітні, профілактика, інклюзія, альтернативні навчальні заклади, США, deviant behavior, children, prevention, inclusion, alternative educational institutions, USA
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Козубовська І.В., Булеза Б.Я., Палкуш В.П. Профілактика девіантної поведінки неповнолітніх групи ризику США в процесі соціальної інклюзії. Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). 2023. № 7 (13). С. 556–571.
Серія/номер: Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»);
Короткий огляд (реферат): Сьогодніпроблема девіантної поведінки неповнолітніх є однією з найбільш важливих проблем педагогічної науки. Різні аспекти цієїпроблеми досліджуються вітчизняними педагогами, а також психологами, медиками, юристами, соціологами, оскільки проблема є комплексною.Термін «девіація» введений німецьким ученим Ф. Мюллером в 1864 році (від латинського «deviatio» – відхилення). Зазвичай науковці тлумачать поняття «девіація» як систему вчинків або окремівчинки, що суперечать прийнятим усуспільстві правовим або моральним нормам; як форму дезорганізації поведінки індивіда в групіабо категорії осіб у суспільстві, що виявляє невідповідністьсформованим очікуванням, моральним і правовим вимогам суспільства;як дії і вчинки людей, соціальнихгруп, що суперечать соціальним нормам або визнаним шаблонам і стандартам поведінки. Вс і ці визначення, а також підходи різних дослідників поєднує одна ідея – відхилення у поведінці (девіації), характеризуються тим, що вчинки й соціальні дії індивіда вступають у конфлікт із соціальними нормами конкретного суспільства.Питання девіантної поведінки неповнолітніх та її профілактики розглядаються і в працях багатьох зарубіжних вчених, зокрема, значні здобутки в цьому плані є в США. Зарубіжний досвід, безперечно, представляє інтерес для України.Американські вчені, крім терміну девіантна «поведінка», часто вживають термін «делінквентна поведінка». Серед причин девіантної(делінквентної поведінки) визначають біологічні, психологічні, соціальні. Важливою передумовою виникнення девіацій розглядають підлітковий вік.В США велика увага звертається напрофілактику девіантної поведінки. Це – система заходів, метою яких єпопередження виникнення й розвитку деструктивних змін у структурі особистості й відхилень у поведінці за допомогою формування стійкого психологічного імунітету до негативних впливів на суб'єкта.В системі профілактичних заходів все більше значення надається можливостям соціальної інклюзії – рівного доступу всіх громадян до освіти, медичних послуг, житла,працевлаштування, безпеки тощо. Стосовно неповнолітніх з девіантною поведінкою – це,насамперед, використання можливостей інклюзивної освіти, яка забезпечується в процесі навчання учнів в різних альтернативних закладах, за альтернативними програмами: чартерні, контрактні, магнітні, полікультурні, виправні школи, ваучерні програми, школи змішаного типу, домашнє навчання.
Today, the problem of deviant behavior of children is one of the most important problems of pedagogical science. Various aspects of this problem are studied by domestic pedagogs, as well as psychologists, doctors, lawyers, and sociologists, since the problem is complex.The term "deviation" was introduced by the German scientist F. Müller in 1864 (from the Latin "deviatio" – deviation). Usually, scientists interpret the concept of "deviation" as a system of actions or individual actions that contradict the legal or moral norms accepted in society; as a form of disorganization of an individual's behavior in a group or category of persons in society, which shows inconsistency with the formed expectations, moral and legal requirements of society; as actions and deeds of people, social groups, which contradict social norms or recognized patterns and standards of behavior. All these definitions, as well as the approaches of various researchers, are united by one idea - deviation in behavior (deviation), characterized by the fact that the actions and social actions of an individual come into conflict with the social norms of a particular society.The issue of deviant behavior of children and its prevention is considered in the works of many foreign scientists, in particular, there are significant achievements in this regard in the USA. Foreign experience is undoubtedly of interest to Ukraine.American scientists, in addition to the term deviant "behavior", often use the term "delinquent behavior". The causes of deviant (delinquent) behavior are biological, psychological, and social. Adolescence itself is considered an important prerequisite for the occurrence of deviations.In the USA, much attention is paid to the prevention of deviant behavior. This is a system of measures, the purpose of which is to prevent the occurrence and development of destructive changes in the personalitystructure and deviations in behavior by means of the formation of stable psychological immunity to negative influences on the person. In the system of preventive measures, more and more importance is given to the possibilities of social inclusion - equal access of all citizens to education, medical services,housing, employment, security, etc. With regard to children with deviant behavior, this is, first of all, the use of opportunities for inclusive education, which is provided in the process of studying students in various alternative institutions, according to alternative programs: charter, contract, magnet, multicultural, correctional schools, voucher programs, mixed-type schools, home schooling.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54954
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
556.pdf503.06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.