Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/5524
Title: | Розвиток системи інтернатних виховних закладів на Закарпатті після 1945 року |
Other Titles: | Development of the system of boarding up-bringing schools in Zakarpattya in the period after 1945 |
Authors: | Машкаринець-Бутко, Анжеліка Іванівна |
Keywords: | діти-сироти, інтернатні заклади |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Видавництво УжНУ «Говерла» |
Citation: | Машкаринець-Бутко, А. І. Розвиток системи інтернатних виховних закладів на Закарпатті після 1945 року [Текст] / А. І. Машкаринець-Бутко // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / [редкол.: Козубовська І.В. (гол. ред.) та ін.]. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2011. – Вип. 20. – С. 82–84. – Бібліогр.: с. 83–84 (10 назв). |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | В статті розкриваються сутність та завдання інтернатних закладів на Закарпатті у повоєнні роки. Аналізуються історико-культурні передумови їх розвитку і становлення. Детально розкривається історія розвитку та функціонування Хустської школи-інтернату та Ужгородської спецшколи-інтернату для дітей з вадами слуху.
Ключові слова: діти-сироти, інтернатні заклади. The author of the article has considered the essence and tasks of boarding-schools during postwar period in Transcarpathia. The historic and cultural preconditions of their development and establishment have been analyzed. The history of boarding-school in Khust and Uzhhorod specialized boarding-school for children with hearing impaired has been disclosed in details. Key words: orphans, boarding-schools. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/5524 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 20 - 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
РОЗВИТОК СИСТЕМИ ІНТЕРНАТНИХ ВИХОВНИХ ЗАКЛАДІВ.pdf | 180.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.