Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55593
Title: Виховання гуманістичної позиції та гуманістичних цінностей майбутніх логопедів у процесі їх фахової підготовки для роботи в інклюзивному освітньому середовищі
Other Titles: Upbringing of a humanistic positionand humanistic values of future speech therapists in the process of their professional training for work in an inclusive educational environment
Authors: Кіндрачук, Надія Мирославівна
Keywords: гуманістична позиція, гуманістичні цінності, логопед, інклюзія, фахова підготовка, humanistic position, humanistic values, speech therapist, inclusion, professional training
Issue Date: 2023
Publisher: УжНУ " Говерла"
Citation: Кіндрачук, Н. М. Виховання гуманістичної позиції та гуманістичних цінностей майбутніх логопедів у процесі їх фахової підготовки для роботи в інклюзивному освітньому середовищі / Н. М. Кіндрачук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2023. – Вип. 1 (52). – С. 60–63. – Бібліогр.: с. 62–63 (10 назв). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Актуальність дослідження проблеми виховання гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів у процесі їх професійної підготовки не підлягає сумніву, адже студентська молодь, як інтелекту альна сила Української держави, повинна стати провідником ідей толерантності, активним натхненником її втілення в освітньому просторі, гарантуючи цим самим подальший прогресивний розвиток суспільства в цілому. Мета статті – висвітлити значення виховання гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів у процесі їх фахової підготовки для роботи в інклюзивному освітньому середовищі; узагальнити зміст по няття «толерантність» та «гуманність», подати їх сутнісні характеристики як педагогічного і психологічного явища; розкрити роль гуманістичної педагогічної позиції для розвитку позитивних загальнолюдських якос тей майбутніх логопедів. В дослідженні застосовано аналітико-логічний, системний наукові методи, а також метод аналізу, пояснення, синтезу, що дало змогу визначити змістове наповнення гуманістичних цінностей майбутнього логопеда тощо З’ясовано, що гуманістична педагогічна позиція логопеда постає як система по зитивного та конструктивного відношення до професійної діяльності, що свідчить про здатність фахівця орі єнтуватися на кожну окрему дитину, як на найвищу цінність, сприяти реалізації її права на самовираження та саморозвиток. Неабияке значення у вихованні гуманістичної позиції відводиться освітнім закладам, які повинні спрямовувати навчально-виховний процес в такому руслі, щоб студенти, майбутні логопеди стали взірцем толерантної поведінки, оскільки толерантний педагог зможе побудувати толерантні стосунки із ді тьми, зокрема працюючи в інклюзивному освітньому просторі.
The relevance of the study of the problem of educating the humanistic pedagogical position of future speech therapists in the process of their professional training cannot be doubted, because the student youth, as the intellectual force of the Ukrainian state, must become a leader of the ideas of tolerance, an active inspirer of its implementation in the educational space, thus guaranteeing the further progressive development of society in as a whole. The purpose of the article is to highlight the importance of educating the humanistic pedagogical position of future speech therapists in the process of their professional training for work in an inclusive educational environment; generalize the meaning of the concepts of «tolerance» and «humanity», present their essential characteristics as a pedagogical and psychological phenomenon; reveal the role of a humanistic pedagogical position for the development of positive general human qualities of future speech therapists. The article involves analytical and logical, systematic scientifi c methods, as well as the method of analysis, explanation, and synthesis, which made it possible to determine the content of the humanistic values of the future speech therapist, etc. It was found that the humanistic pedagogical position of the speech therapist appears as a system of positive and constructive attitude towards professional activity, which testifies to the ability of the specialist to focus on each individual child as the highest value, to promote the realization of his right to self-expression and self-development. Considerable importance in the upbringing of a humanistic position and humanistic values is assigned to educational institutions, which must direct the educational process in such a way that students, future speech therapists become a model of tolerant behavior, since a tolerant teacher will be able to build tolerant relationships with children, in particular, working in an inclusive educational space.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55593
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (52) - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВИХОВАННЯ ГУМАНІСТИЧНОЇ.pdf536.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.