Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55691
Название: ВІРТУАЛЬНЕ МАЙНО У МЕТАВСЕСВІТІ ЯК ОБ’ЄКТ ЦИВІЛЬНИХ ПРАВ
Авторы: Булеца, Сібілла Богданівна
Ключевые слова: метавсесвіт, віртуальна власність, віртуальні об’єкти, NFT, блокчейн, смарт- контракти
Дата публикации: 2022
Библиографическое описание: Булеца С.Б. Віртуальне майно у метавсесвіті як об’єкт цивільних прав. Том 1 № 72 (2022): Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право . С. 126-133
Краткий осмотр (реферат): В науковій статті обґрунтовується необхідність включення до переліку об’єктів цивільних прав віртуального майна, як безтілесного об’єкту. Зроблений комплексний аналіз розвитку метавсесвіту, ринків купівлі віртуального майна, особливостей правового врегулювання правових питань в Метав-сесвіті в зарубіжних країнах та перспективи вдосконалення національного правового регулювання в даній сфері. Авторка статті проаналізувала особливості віртуальної власності у порівняні з реальною та запропонувала для врегулювання правових питань в Метавсесвіті використовувати смарт-контрак-ти, які використовують технологію блокчейн. Наразі на законодавчому рівні немає чітких правил щодо правових атрибутів та механізму транзакцій віртуальної власності. Особливо з появою нового типу бізнесу, такого як Metaverse, підтвердження та використання відповідних віртуальних власти-востей викличе більш складні правові проблеми, які потребують подальшого вивчення. Для опера-торів Metaverse в процесі створення сценаріїв віртуального бізнесу вони повинні зосередитися на забезпеченні повної системи захисту віртуальної власності користувачів.Крім цього, є проблема з вартістю майна, адже у метавсесвіті вона непостійна. Вона в основному визначається консенсусом групи або обох сторін транзакції. Цей метод визначення вартості подібний до визначення вартості предметів колекціонування та творів мистецтва в поточному реальне суспіль-ство. Однак було б нерозумно розглядати все в Метавсесвіті як предмети колекціонування та витвори мистецтва. З точки зору впливу на економічний порядок реального світу це також може принести більше шкоди, ніж користі. Таким чином, навіть якщо проблему права власності метавсесвіту та за-собу обміну можна в основному вирішити, проблема реалізації права власності метавсесвіту все одно постане. Авторкою, проаналізовано ряд проблемних аспектів на шляху розробки якісного законодав-ства для регулювання віртуальної власності в Україні та надано деякі рекомендації для подальшого врахування їх при розробці законодавства в даній сфері.
Описание: Проблеми зі структурою, управлінням і наданням прав власності у віртуальних світах слід заохочувати через більшу свободу в цих областях, що має важливе значення для подальшого розвитку метавсесвіту. Найкращим способом досягнення цієї мети буде визнання того, що учасники повинні мати право власності на власність, яку вони створюють, розвивають і купують. Системи власності в усіх цих світах здебільшого відповідають нормам сучасної системи приватної власності з вільним відчуженням власності, переказами на основі місцевої валюти, тощо, що не див-но, враховуючи, що віртуальні світи в основному створені «корпораціями, що володіють власністю. Загалом, віртуальна власність в метавсесвіті в основному стикається з двома основними проблемами: одна – це обсяг віртуальної власності, тобто який стандарт слід використовувати для оцінки того, чи належить віртуальний предмет до віртуальної власності; інша – відносини власності та володіння віртуальних предметів, тобто як визначити право власності в метавсесвіті.Хоча право власності в чинному Цивільному кодексі поділяє майно на рухоме майно та нерухоме майно, з розвитком блокчейну та віртуального світу віртуальна IP є правом нематеріальної власності через інтелектуальні алгоритми, зберігання даних та креативний дизайн, яке задовольняє виробничі та життєві потреби людей у віртуальній реальності, тому можна дослідити масштаби включення та-ких віртуальних властивостей в об’єкти. Зокрема, необхідно внести зміни в Цивільний кодекс Украї-ни, в статтю 177: «Об'єктами цивільних прав є речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше майно, в тому числі віртуальне майно, майнові права, результати робіт, послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні і нематеріальні блага».Прийняття Закону «Про віртуальні активи»надало віртуальним активам певний юридичний ста-тус, а учасникам ринку – можливість захисту своїх інтересів і роботи в правовому полі. Але важли-вим кроком, окрім власне змін до ПКУ – є розробка і впровадження нормативно-правових актів, які відповідно до норм Закону будуть регламентувати деталі функціонування ринку віртуальних активів, забезпечать захист учасників від ризиків шахрайства та втрат інвестицій.Визнаючи право власності на віртуальну власність між учасниками, ймовірно, розпочнеться шлях демократизації метевсесвіту. Ця демократизація необхідна, щоб виправдати надії, що віртуальні світи стануть новим засобом для бізнесу та розвитку економіки, а не залишатися жорстко регульованими парками розваг.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55691
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри цивільного права та процесу

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ВІРТУАЛЬНЕ МАЙНО У МЕТАВСЕСВІТІ ЯК ОБ’ЄКТ ЦИВІЛЬНИХ ПРАВ.pdf760.14 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.