Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55692
Title: Роль мотивації у вивченні англійської мови за професійним спрямуванням майбутніми лікарями
Other Titles: The role of motivation in learning english for special purpose by future doctors
Authors: Науменко, Олександр Миколайович
Стучинська, Наталія Василівна
Мусієнко, Людмила Миколаївна
Keywords: мотивація, мотив, комунікативна компетентність, англійська мова (за професійним спрямуванням, майбутні лікарі, нноваційні інтерактивні технології
Issue Date: 2023
Publisher: УжНУ " Говерла"
Citation: Науменко, О. М. Роль мотивації у вивченні англійської мови за професійним спрямуванням майбутніми лікарями / О. М. Науменко, Н. В. Стучинська, Л. М. Мусієнко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2023. – Вип. 1 (52). – С. 119–123. – Бібліогр.: с. 122–123 (12 назв). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Мета статті – розкрити структуру мотиваційного чинника та визначити шляхи підвищення мотивації майбутніх лікарів у процесі опанування дисципліни «Англійська мова (за професійним спряму ванням)». Методи дослідження: бібліосемантичний метод, соціологічні методи, статистичні методи. У статті проаналізовано важливість опанування фаховою англійською мовою у закладах вищої медичної освіти для формування професійної комунікативної компетентності майбутніх лікарів. З’ясовано особливості мотива ційного чинника для успішного вивчення дисципліни «Англійська мова (за професійним спрямуванням)» в умовах змішаної форми навчання. Здійснено аналіз поняттєво-термінологічного апарату дослідження. Термін «мотивація» трактуємо як спонукання до активної діяльності, психологічну якість та вміння особистості за довольняти потреби та реалізовувати цілі через систему дій. Розглядаючи мотиваційну сферу особистості здобувача вищої освіти як складне психологічне утворення, з метою визначення структурних його компо нентів (мотивів) було проведено соціологічне дослідження, в якому брали участь студенти-першокурсники медичних факультетів Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Нами була розроблена спеціальна анкета, що роздана 150 студентам, 126 з яких дали вичерпні відповіді на запитання. Статистично опрацьовано результати анкетування та обговорено їх у фокус-групах, одна з яких складалась зі студентів першого курсу, інша – з викладачів кафедри мовної підготовки. Виокремлено тенденції та чинники, що пере шкоджають успішному засвоєнню професійної лексики майбутніми лікарями: ущільнена навчальна програма курсу, недостатній вихідний рівень володіння розмовною іноземною мовою, відсутність сформованих умінь та навичок самостійного опрацювання навчального матеріалу. Результати дослідження дали змогу проана лізувати взаємозв’язки між складовими мотиваційної сфери до вивчення англійської мови за професійним спрямуванням, рівень та ієрархію взаємодії між ними, зміни мотивації упродовж періоду навчання, а також намітити шляхи підвищення мотивації студентів до вивчення англійської мови за професійним спрямуванням.
The article aims at analyzing the importance of mastering professional English in higher medical education institutions to form future doctors’ professional communicative competence. Motivational factor peculiarities for effective study of the course “English (for specific purposes)” in the conditions of blended learning have been clarified. Сoncept-terminology framework of research has been analyzed. The term “motivation” is interpreted as an incentive to activity, psychological quality and skills of personality to satisfy needs and implement goals through a system of actions. Considering the motivational sphere of higher education acquirer’s personality as a complex psychological entity and to identify its structural components (motives) the sociological research has been carried out. The first-year students of medical faculties at Bogomolets National Medical University have been involved. A special questionnaire has been developed and distributed to 150 students, 126 out of them have given comprehensive answers. Survey results have been statistically processed and discussed in focus-groups, one of which consisted of the first-year students, the other ‒ teachers of the Department of Language Studies. Tendencies and factors that prevent future doctors to acquire professional vocabulary effectively have been highlighted, among them: compacted course curriculum, insufficient initial level of a spoken foreign language, lack of developed skills and habits of self-study with educational material. Research results made it possible to analyze the interconnection, level and hierarchy of interaction between the motivational sphere components, changes of motivation during the training period, and point out the ways of increasing students’ motivation to learn English for professional purpose as well. Recommendations for teachers have been developed which are focused on strengthening feedback between teachers and students in conditions of blended learning, maintaining a friendly atmosphere in the classroom, designing motivation of success, applying innovative interactive technologies (didactic games, brainstorming) and tools (online platforms, social networks, other electronic services)
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55692
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (52) - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РОЛЬ МОТИВАЦІЇ У.pdf668.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.