Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55863
Title: Дистанційне навчання в закладах вищої освіти: особливості впровадження під час воєнних дій в Україні
Authors: Дзямко, Вікторія Йосипівна
Артемчук, Людмила Миколаївна
Калашник, Оксана Вікторівна
Дзямко, Віталій Михайлович
Мусійчук, Світлана Миколаївна
Keywords: війна, дистанційне навчання, особливості, платформа
Issue Date: 2023
Publisher: громадська організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
Citation: Дзямко В.Й., Артемчук Л.М., Калашник О.В., Дзямко В.М., Мусійчук С.М. Дистанційне навчання в закладах вищої освіти: особливості впровадження під час воєнних дій в Україні// Журнал «Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина», №7(25), 2023 с.83-91.
Abstract: У статті здійснено аналіз особливостей впровадження дистанційного навчання в заклади вищої освіти під час воєнних дій в Україні. Розглянуто історію виникнення дистанційного навчання та його розвиток в різні часи. Визначено, що дистанційне навчання – це навчання в режимі онлайн під час якого викладачі застосовують найновіші та найсучасніші технології, програми та додатки. Зазначено, що головною метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно- комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти; за програмами підготовки громадян до вступу у навчальні заклади, підготовки іноземців та підвищенні кваліфікації працівників. Визначено, що існує два режими дистанційного навчання: синхронний та асинхронний. Синхронний режим – це взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання. Асинхронний режим – це взаємодія між викладачем та студентами із затримкою у часі. Обґрунтовано доцільність використання платформи Google та платформи MOODLE. Визначено особливості впровадження дистанційного навчання в систему вищої освіти під час війни, а саме: узгодженість розкладу занять з особливостями проведення занять онлайн; врахування наявності матеріально технічної бази, безпечності місцезнаходження, соціально-психологічний стан викладачів та здобувачів, доступність до мережі Інтернет. Вважаємо за доцільне використовувати змішані режими навчання, в залежності від умов. Дійшли висновку, що головною особливістю дистанційною навчання вбачаємо те, що сучасні інформаційно-комунікаційні технології не замінять живого спілкування здобувачів освіти з педагогом, але кожна проблема породжує нові можливості: для здобувачів освіти – навчитися вчитися самостійно, для педагогів – навчитися використовувати цифрові технології у навчанні.
Description: The article deals with the peculiarities of introducing distance learning in higher education institutions during the military operations in Ukraine. The history of distance learning and its development at different times is considered. It is determined that distance learning is online learning in which teachers use the latest and most modern technologies, programs and applications. It is noted that the main purpose of distance learning is to provide educational services through the use of modern information and communication technologies in teaching at certain educational or educational qualification levels in accordance with state education standards; in programs for preparing citizens for admission to educational institutions, training of foreigners and advanced training of employees. It is determined that there are two modes of distance learning: synchronous and asynchronous. The synchronous mode is an interaction between the subjects of distance learning, during which all participants are simultaneously in the web-based distance learning environment. Asynchronous mode is the interaction between the teacher and students with a time delay. The expediency of using the Google platform and the MOODL platform is substantiated. The features of the introduction of distance learning in the higher education system during the war are determined, namely: coordination of the class schedule with the peculiarities of online classes; taking into account the availability of material and technical resources, location security, the socio-psychological state of teachers and students, and access to the Internet. We consider it appropriate to use mixed modes of education, depending on the conditions. We conclude that the main feature of distance learning is that modern information and communication technologies will not replace live communication between students and teachers, but each problem creates new opportunities: for students to learn to learn independently, for teachers to learn to use digital technologies in teaching.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55863
ISSN: 2786-4952
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичної та колоїдної хімії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4043-Текст статті-4067-1-10-20230325.pdf218.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.