Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55981
Title: Структурно-функціональні особливості етнополітичного менеджменту в Україні та Румунії: компаративний вимір
Other Titles: The structural and functional features of ethnopolitical management in Ukraine and Romania: a comparative dimension
Authors: Зан, Михайло Петрович
Keywords: етнополітологія, етнополітичний менеджмент, національні меншини, етнічна меншина, Україна, Румунія, президент, уряд, парламент, місцеве самоврядування, регіональна влада
Issue Date: 2019
Publisher: Донецький національний університет імені Василя Стуса
Citation: Зан М.П. Структурно-функціональні особливості етнополітичного менеджменту в Україні та Румунії: компаративний вимір. Політичне життя. 2019. Вип. 4. С. 22–31.
Series/Report no.: Вип. 4
Abstract: У статті представлено порівняльний аналіз структурно-функціональних особливостей публічних органів влади, які регулюють етнонаціональні процеси в Україні та Румунії. Автор висвітлює чотири рівні етнополітичного менеджменту в двох країнах Центрально-Східної Європи: президентський, урядовий, парламентський та регіональний. Президентський рівень етнополітичного менеджменту України в силу об’єктивних обставин наразі ще не сформований. В колишнього Президента України Петра Порошенка він був представлений в окремих департаментах Адміністрації; діяв інститут Уповноваженого Президента України у справах кримськотатарського народу. В структурі Адміністрації Президента Румунії Клауса Йоганніса наявні департаменти, які займаються етнополітичною проблематикою. Окремо виділяється Департамент взаємовідносин з румунами за кордоном. Урядовий рівень управління етнонаціональною сферою суспільства в Україні наразі реформується. Департамент у справах релігій та національностей при Міністерстві культури України трансформується у Державну службу України з етнополітики та свободи совісті, яка матиме свої представницва в регіонах. У Румунії на урядовому рівні функціонують Рада національних меншин; Департамент міжнаціональних відносин; Відділ національних меншин при Міністерстві культури та національної ідентичності; Відділ меншин при Міністерстві національної освіти. Окремою урядовою структурою є Міністерство у справах румунів звідусіль. У Верховній Раді України етнополітичний менеджмент репрезентований Комітетом з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин. В Палаті депутатів Румунії представлений Демократичний союз угорців Румунії та парламентська група національних меншин. На рівні місцевого самоврядування в регіонах із поліетнічним складом населення утворюються відповідні детутатські комісії. До прикладу, в Закарпатській обласній раді діє постійна комісія з питань освіти, науки, культури, духовності, молодіжної політики, фізкультури і спорту, національних меншин та інформаційної політики. Подібно до цього в Румунії, в повіті Сату Маре діє комісія юриспрудентції, дисципліни, відносин з громадянами, проблем меншин при Повітовій Раді. Поряд із цим на рівні державного управління функціонує Управління національностей та релігій Закарпатськоî обласної державної адміністрації. Питання етнополітики в Румунії вирішуються на рівні префектур окремих повітів держави.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55981
ISSN: ISSN 2519-2949 (Print)
ISSN 2519-2957 (Online)
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри політології і державного управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Зан М._Політичне життя_2019_Вип. 4.pdf388.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.