Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56245
Title: Розвиток цифрової компетентності молодших школярів в умовах неформальної освіти
Other Titles: Development of digital competence of younger school students in the conditions of informal education
Authors: Розлуцька, Галина Миколаївна
Гайович, Євгенія Федорівна
Куруц, Василь Васильович
Keywords: цифрова компетентність, діджиталізація, літній табір, літній табір, digital competence, digitization, summer camp, non-formal education
Issue Date: 2023
Publisher: УжНУ " Говерла"
Citation: Розлуцька, Г. М. Розвиток цифрової компетентності молодших школярів в умовах неформальної освіти / Г. М. Розлуцька, Є. Ф. Гайович, В. В. Куруц // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2023. – №Вип. 2 (53). – C. 126–130. – Бібліогр.: с. 129 (9 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Умови воєнного стану створюють не сприятливі умови для освіти та розвитку дітей, але одно часно спонукають до пошуків інноваційного інструментарію. Темпоральні виклики детермінують необхід ність розвивати цифрову компетентність у молодших школярів. Крім того, вміння використовувати цифрові ресурси зумовлена і вимогами до професійної майстерності сучасного педагога, адже на сьогодні володіння основами комп’ютерної грамотності є підґрунтям освітньої діяльності. Відтак, збільшується значення не формальної освіти у формуванні цифрової компетентності, зокрема у літніх таборах. Мета дослідження – представити педагогічний інструментарій розвитку цифрової компетентності молодших школярів в умовах воєнного стану на основі досвіду роботи літнього табору «IT for Kids». Зокрема, методи і форми роботи з найбільш популярними сучасними ІТ технологіями, засоби їх практичного використання. Методи досліджен ня: аналіз наукових джерел та психолого-педагогічних досліджень, практичний досвід роботи в літньому таборі «ІТ for Kids»; емпіричні методи, включаючи спостереження та аналіз навчальних програм і матеріалів. Представлено здобутки практичного досвіду авторів з розвитку цифрових навиків дітей шкільного віку у роботі літнього табору «IT for Kids», який організовано ГО «Мегасоціум» у співпраці з Центром інформацій них технологій ДВНЗ «УжНУ» за підтримки міжнародної гуманітарної організації «Людина в біді Словацька Республіка» (PIN SK). Освітній контент включав основи комп’ютерної грамотності, кібербезпеки, безпеки в інтернеті, медіаграмотності, програмування, робототехнікою. Основні освітні цілі дослідження: визначення ключових аспектів цифрової компетентності, апробація педагогічного інструментарію, дієвого в умовах во єнного конфлікту; аналіз наукових досліджень та європейських практик; оцінка ефективності застосування цих методів та підходів в освітньому процесі; проєктування подальшої роботи з розвитку ІТ компетентності в умовах неформальної освіти; окреслення перспективності та можливостей розвитку цифрових навиків дітей шкільного віку через літні табори
Martial law conditions do not create favorable conditions for the education and development of children, but at the same time encourage the search for innovative tools. Temporal challenges determine the need to develop digital competence in younger schoolchildren. Modern society increasingly uses digital technologies in various aspects of life, including education and communication. In addition, the ability to use digital resources is also determined by the requirements for the professional skills of a modern teacher, because today mastering the basics of computer literacy is the basis of educational activity. The importance of non-formal education in the digital competence formation, especially in summer camps, increases. The article presents the authors’ practical experience in the development of digital skills of school-aged children in the summer camp «IT for Kids», which was organized by the NGO «Megasocium» in cooperation with the Center for Information Technologies of Uzhhorod National University with the support of the international humanitarian organization «People in Need Slovakia». Educational content included the basics of computer literacy, cyber security, internet safety, media literacy, programming and robotics. The main educational research goals: determination of key aspects of digital competence, approbation of pedagogical tools effective in the conditions of a military conflict; analysis of scientific research and European practices; assessment of the effectiveness of the application of these methods and approaches in the educational process; designing further work on the development of IT competence in conditions of non-formal education; outlining prospects and opportunities for digital skills developing of school-age children vis summer camps.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56245
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (53) - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ.pdf538.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.