Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56946
Title: Адміністративні договори в доктрині та системі джерел адміністративного права ФРН та України
Other Titles: Administrative contracts in the doctrine and system of sources of administrative law of Germany and Ukraine
Authors: Грін, Олександр Олексійович
Keywords: адміністративний договір, німецька правова доктрина, правовий інститут, пропорційність, орган публічної адміністрації, правовий режим, адміністративна процедура, публічно-правовий договір, приватне (цивільне) право, правова система, непрофільні акти, спільний правовий акт, критерій, приватноправові інструменти, волеузгодження, волезлиття, нормативно-правовий акт, правове регулювання, систематизація, адміністративно-процесуальне законодавство, юридична сила, публічне адміністрування, модель регулювання, кодифікація, інструмент, правова природа, спеціальний, рамковий та загальний закон, диспозитивний метод, джерела адміністративного права, administrative contract, German legal doctrine, legal institution, proportionality, public administration body, legal regime, administrative procedure, public-law contract, private (civil) law, legal system, non-core acts, joint legal act, criterion, private law instruments, coordination of wills, merger of wills, normative-legal act, legal regulation, systematization, administrative-procedural legislation, legal force, public administration, model of regulation, codification, instrument, legal nature, special, framework and general law, dispositive method, sources of administrative law
Issue Date: 2023
Citation: Грін О. О. Адміністративні договори в доктрині та системі джерел адміністративного права ФРН та України/ О. О. Грін // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2023. –Т. 2. Вип. 79. – С. 35-40. – Бібліогр.: с. 39-40 (24 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/289447/282965
Series/Report no.: Право;
Abstract: Статтю присвячено аналізу доктринального поняття та законодавчого визначення адміністративного договору в правових системах ФРН та України, а також місцю цього інституту в системі джерел адміністративного права України. Констатовано, що останнім часом істотно зріс вплив правової доктрини ФРН на адміністративне право України, а вона більше не вбачає у стосунках між суб’єктами державної влади та громадянами «владних відносин», а отже, поняття пропорційності набуває ширшого значення. За таких умов адміністративний договір не поступається адміністративному акту в своїй праводержавній цінності. Проаналізовано двохрівневу модель правового регулювання адміністративних договорів у ФРН, а також правову позицію Федерального Верховного суду про застосовність норм цивільного права у сфері публічного. Розкрито важливість місця публічно-правового договору та його адміністративної процедури в Законі «Про адміністративні процедури» ФРН. Надано характеристику онтологічного, суб’єктного, методологічного критеріїв ідентифікації адміністративних договорів у вітчизняній доктрині адміністративного права. Доводиться, що проблему правого регулювання адміністративного договору в українському правовому полі слід розглядати через призму трьох основних моделей систематизації адміністративно-процесуального законодавства, які застосовуються у правових системах різних країн світу. Запропоновано відповідні вдосконалення правового регулювання та власне бачення перспектив кодифікації законодавства про адміністративні договори в правовому полі України.
The article is devoted to the analysis of the doctrinal concept and legislative definition of the administrative contract in the legal systems of Germany and Ukraine, as well as the place of this institution in the system of sources of administrative law of Ukraine. It has been established that recently the influence of the legal doctrine of the Federal Republic of Germany on the administrative law of Ukraine has significantly increased, and it no longer sees “power relations” in the relations between subjects of state power and citizens, and therefore, the concept of proportionality acquires a wider meaning. Under such conditions, an administrative contract is not inferior to an administrative act in its rule of law value. The two-level model of legal regulation of administrative contracts in the Federal Republic of Germany is analyzed, as well as the legal position of the Federal Supreme Court on the applicability of civil law norms in the public sphere. The importance of the place of the public-law contract and its administrative procedure in the Law “On Administrative Procedures” of the Federal Republic of Germany is revealed. A description of the ontological, subject, and methodological criteria for the identification of administrative contracts in the domestic doctrine of administrative law is given. It is proved that the problem of legal regulation of an administrative contract in the Ukrainian legal field should be considered through the prism of three main models of systematization of administrative and procedural legislation, which are used in the legal systems of different countries of the world. Corresponding improvements in legal regulation and own vision of the prospects for the codification of legislation on administrative contracts in the legal field of Ukraine are proposed.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56946
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Право. Випуск 79. Том 2. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
289447-Текст статті-668014-1-10-20231020.pdf379.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.