Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56999
Title: Перспективи правової рецепції в умовах набуття Україною членства в ЄС
Other Titles: Prospects of legal reception in the conditions of Ukraine’s acquisition of EU membership
Authors: Сухан, Ірина Станіславівна
Порада, С. В.
Keywords: ЄС, інтеграція, вільний рух, рецепція, EU, constitution, integration, free movement, reception
Issue Date: 2023
Citation: Сухан І. С. Перспективи правової рецепції в умовах набуття Україною членства в ЄС/ І. С. Сухан, С. В. Порада // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2023. –Т. 2. Вип. 79. – С. 109-113. – Бібліогр.: с. 112-113 (11 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/289489/283051
Series/Report no.: Право;
Abstract: Вільний рух товарів, осіб, послуг та капіталів є основою функціонування Європейського союзу як регіонального наднаціонального утворення. Саме ці засади визначають орієнтири нормотворення інституцій Європейського Союзу. При цьому саме вказані основи визначають контекст гармонізації законодавств держав-учасниць Європейського Союзу. Так само основна категорія судових спорів, яка перебуває або перебувала на розгляді Суду Європейського Союзу стосується саме порушення вказаних засад функціонування внутрішнього ринку. У контексті наведеного європейська інтеграція України зумовлює зміну парадигми державного регулювання в економічній сфері, насамперед в сторону лібералізації законодавчих вимог. При цьому, насамперед це стосується державного регулювання податкової та митної систем України. Як податкова система, так і митна потребують значної лібералізації в контексті зміни репресивно-фіскального підходу на сервісний. Угода про асоціацію України та Європейського Союзу вже сама по собі встановлює ряд послідовних кроків спрямованих на адаптацію, гармонізацію національного, українського законодавства під контекст європейських цінностей вільного руху товарів, осіб, послуг та капіталів. Водночас зважаючи на особливий характер конституції як основи національної правової системи, норми якої мають пряму дію, важливою гарантією реалізації в межах української юрисдикції вищевказаних чотирьох свобод внутрішнього ринку Європейського Союзу стало б конституційне закріплення принципів адаптації українського законодавства до правил внутрішнього ринку Європейського Союзу саме з огляду на базову парадигму вільного руху товарів, осіб, послуг та капіталів. Що більше, наявність конституційного закріплення основ вільного руху товарів, осіб, послуг та капіталів дозволило б направити у відповідне русло як судову практику, так і законотворчу та підзаконну нормотворчу діяльність. Наведене однозначно сприяло б поліпшенню економічно-інвестиційного клімату в Україні, що стане особливо актуальним у воєнний та повоєнний періоди. При цьому механізм рецепції є один з найефективніших способів уніфікації різних правових систем.
The free movement of goods, persons, services and capital is the basis of the functioning of the European Union as a regional supranational entity. It is these principles that determine the benchmarks of norm-making by the institutions of the European Union.At the same time, the specified bases determine the context of harmonization of the legislation of the member states of the European Union. Likewise, the main category of litigation, which is or has been under consideration by the Court of the European Union, concerns precisely the violation of the specified principles of the functioning of the internal market.In the context of the above, the European integration of Ukraine leads to a change in the paradigm of state regulation in the economic sphere, primarily towards the liberalization of legislative requirements.At the same time, this primarily concerns the state regulation of the tax and customs systems of Ukraine. Both the tax system and the customs need significant liberalization in the context of changing the repressive-fiscal approach to the service approach.The Association Agreement between Ukraine and the European Union itself establishes a series of successive steps aimed at adapting and harmonizing national Ukrainian legislation in the context of European values of free movement of goods, persons, services and capital.At the same time, taking into account the special nature of the constitution as the basis of the national legal system, the norms of which have direct effect, an important guarantee of the implementation within the Ukrainian jurisdiction of the above-mentioned four freedoms of the internal market of the European Union would be the constitutional consolidation of the principles of adaptation of Ukrainian legislation to the rules of the internal market of the European Union precisely in view of the basic paradigm of free movement of goods, persons, services and capital.At most, the existence of a constitutional consolidation of the foundations of the free movement of goods, persons, services and capital would make it possible to direct both judicial practice and law-making and by-law rule-making activities in the appropriate direction.The above would clearly contribute to the improvement of the economic and investment climate in Ukraine, which will become especially relevant in the war and post-war periods.At the same time, the reception mechanism is one of the most effective ways of unifying different legal systems.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56999
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Право. Випуск 79. Том 2. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
289489-Текст статті-668181-1-10-20231022.pdf372.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.