Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57438
Назва: | БАТЬКІВСЬКЕ НАСИЛЬСТВО ПІД ЧАС СИТУАЦІЙ НАВЧАННЯ В УМОВАХ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН |
Інші назви: | Parental violence during learning situations in the conditions of social changes |
Автори: | Орос, Олександра Богданівна Афанасьєв, Дмитро Миколайович |
Ключові слова: | мікросоціологія насильства, батьківське насильство, насильство над дітьми, насильство, навчання, ситуація навчання, фізичне насильство, психічне насильство, карантин, війна, воєнний стан |
Дата публікації: | вер-2023 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Науково-практичний журнал "Актуальні проблеми філософії та соціології". 2023. Вип. 42. |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано особливості проявів батьківського насильства під впливом соціальних змін та трансформацій, що зумовлені пандемією covid-19 та повномасштабним вторгненням агресора на територію України. У дослідженні здійснено аналіз особливостей застосування батьками насильства щодо дітей у ситуації спільного навчання, яка, на нашу думку, є емоційно-насиченою, потенційно стресовою, тривожною та може спровокувати як психічне, так і фізичне насильство. Мета статті – проаналізувати специфіку проявів батьківського насильства у ситуаціях навчання в умовах стрімких соціальних змін: пандемії та воєнного стану. Дослідження проведено методом опитування. Вибірка склала 589 батьків учнів молодших класів. Дослідження проводилося в три етапи: перший етап – локдаун під час пандемії Covid-19 з 25.12.2020р. по 25.01.2021р.; другий етап – локдаун під час пандемії Covid-19 з 06.03.2021р. по 30.05.2021р.; третій етап – воєнний стан в Україні березень – квітень 2023р. Результати дослідження, висвітлені у статті, дозволили авторам розробити рекомендації щодо прогнозування та реагування на зміни у дитячо-батьківських відносинах, оцінки батьками процесу та результатів навчання, часової динаміки спільного навчання батьків та дітей (підготовки домашніх завдань), рівня насильства, поведінкових реакцій батьків та дітей у складних ситуаціях пов’язаних із навчанням. Контекст ситуації навчання в даному випадку переважно визначається формою навчання та значенням навчальної діяльності для сім’ї. Воєнний стан призвів до вимушеної трансформації звичного способу життя українців, навіть у глибокому тилу. Горизонт планування сімей в Україні дуже змінився. Перед батьками постали нові виклики та завдання. Складні умови існування спричиняють постійну тривогу та стрес і можуть призвести до важких наслідків у майбутньому. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57438 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри соціології і соціальної роботи |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
22.pdf | 283.83 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.