Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57438
Назва: БАТЬКІВСЬКЕ НАСИЛЬСТВО ПІД ЧАС СИТУАЦІЙ НАВЧАННЯ В УМОВАХ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН
Інші назви: Parental violence during learning situations in the conditions of social changes
Автори: Орос, Олександра Богданівна
Афанасьєв, Дмитро Миколайович
Ключові слова: мікросоціологія насильства, батьківське насильство, насильство над дітьми, насильство, навчання, ситуація навчання, фізичне насильство, психічне насильство, карантин, війна, воєнний стан
Дата публікації: вер-2023
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Науково-практичний журнал "Актуальні проблеми філософії та соціології". 2023. Вип. 42.
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано особливості проявів батьківського насильства під впливом соціальних змін та трансформацій, що зумовлені пандемією covid-19 та повномасштабним вторгненням агресора на територію України. У дослідженні здійснено аналіз особливостей застосування батьками насильства щодо дітей у ситуації спільного навчання, яка, на нашу думку, є емоційно-насиченою, потенційно стресовою, тривожною та може спровокувати як психічне, так і фізичне насильство. Мета статті – проаналізувати специфіку проявів батьківського насильства у ситуаціях навчання в умовах стрімких соціальних змін: пандемії та воєнного стану. Дослідження проведено методом опитування. Вибірка склала 589 батьків учнів молодших класів. Дослідження проводилося в три етапи: перший етап – локдаун під час пандемії Covid-19 з 25.12.2020р. по 25.01.2021р.; другий етап – локдаун під час пандемії Covid-19 з 06.03.2021р. по 30.05.2021р.; третій етап – воєнний стан в Україні березень – квітень 2023р. Результати дослідження, висвітлені у статті, дозволили авторам розробити рекомендації щодо прогнозування та реагування на зміни у дитячо-батьківських відносинах, оцінки батьками процесу та результатів навчання, часової динаміки спільного навчання батьків та дітей (підготовки домашніх завдань), рівня насильства, поведінкових реакцій батьків та дітей у складних ситуаціях пов’язаних із навчанням. Контекст ситуації навчання в даному випадку переважно визначається формою навчання та значенням навчальної діяльності для сім’ї. Воєнний стан призвів до вимушеної трансформації звичного способу життя українців, навіть у глибокому тилу. Горизонт планування сімей в Україні дуже змінився. Перед батьками постали нові виклики та завдання. Складні умови існування спричиняють постійну тривогу та стрес і можуть призвести до важких наслідків у майбутньому.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57438
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри соціології і соціальної роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
22.pdf283.83 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.