Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57439
Название: Learning gamification tools for the development of students’ cognitive independence
Другие названия: Herramientas de ludifi cación del aprendizaje para el desarrollo de la independencia cognitiva de los estudiantes
Авторы: Volkotrubova, Albina
Tymoshchuk, Olha
Struk, Oksana
Shevchenko, Valentyna
Boiaryshcheva, Tetiana
Боярищева, Тетяна Валеріївна
Ключевые слова: Educational environment, Educational process, Game technologies, Innovative didactics, Higher education, Ambiente educacional, Didática inovadora, Ensino superior, Processo educacional, Tecnologias de jogo
Дата публикации: 2023
Библиографическое описание: Volkotrubova A. Learning gamification tools for the development of students’ cognitive independence / A. Volkotrubova, О. Tymoshchuk, , T. Boiaryshcheva // Revista EDaPECI -Educação a Distância e Práticas Educativas Comunicacionais e Interculturais. — 2023. — V. 23. N. 2. — P. 48-60.
Краткий осмотр (реферат): The article’s aim is an analysis of the impact of learning gamification tools in higher education institutions on students’ cognitive independence. The study involved the method of expert evaluations, the method of classification of measuring scales, and the method of systematic control and self-control. The survey method and the method of analysing academic performance were also used. The Cronbach’s alpha reliability coefficient was used to check the reliability of the methods. This was followed by comparison of the results of both groups using the Cramer-Welch and χ² tests. Comparing the calculated empirical values of Emp criterion with the critical value of 0.05 = 1.96 at the significance level of 0.05 shows that Temp ≥ Tcr for compared groups. The empirical values of the Emp2 criterion calculated for the control and experimental groups after the experiment can be compared with the critical value of 0.052 = 5.99 at the significance level of 0.05. The results of the study gave grounds to state that learning gamification is effective for the development of students cognitive independence. This is due to the achievement of a high degree of student involvement in the educational process.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57439
ISSN: 2176-171X
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри теорії ймовірностей і математичного аналізу

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Learning gamifi caƟ on.pdf544.07 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.