Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57764
Title: Об'єктивація концепту FREEDOM у PR-текстах
Other Titles: The representation of the concept FREEDOM in PR texts
Authors: Шугаєв, А. В.
Мальченко, М. С.
Keywords: концепт, свобода, PR-текст, прес-реліз, об’єктивація, concept, freedom, PR-text, press release, representation
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Шугаєв, А. В. Об'єктивація концепту FREEDOM у PR-текстах / А. В. Шугаєв, М. С. Мальченко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2022. – Т.2, Вип. 24. – С. 103–106. – Бібліогр.: с. 106 (12 назв); рез. укр, англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Стаття присвячена аналізу об’єктивації концепту FREEDOM у PR-текстах. Лінгвістика не залишається осторонь на шляху допомоги реалізувати людиноцентричні прагнення країн. Свобода завжди була тим чинником, який втілює ідеали демократичних суспільств. Досліджуваний концепт є одним з ключових у межах концептуалізації і категоризації навколишньої дійсності, яка здатна впливати на індивіда, а він на неї. Гносеологія і типологія концептів допомагають простежити походження концепту, його кореляцію з дійсністю, форми актуалізації у дискурсі й семантичні ознаки. Одним з таких концептів є концепт FREEDOM, що співвідноситься з цінностями суспільства та репрезентує його базис. Свобода – це один із найважливіших елементів концептосфери, який є індикатором глобальних політичних тенденцій. Особливу увагу приділено конотаціям концепту СВОБОДА та вербальним засобам його реалізації у прес-релізах, оскільки тексти зазначеного типу характеризуються динамічністю і одразу інтерпретуються ЗМІ. Як інструмент публічної комунікації PR-текст є первинним у ланцюгу поширення інформації. Це пояснює його важливість у сенсі об’єктивації досліджуваного концепту. Реалізація суспільно важливих концептів у прес-релізах дозволяє ефективно досягти комунікативної мети через різні канали ЗМІ, застосовуючи стандартизовану текстуальну форму. У цьому сенсі, інтердискурсивність та контекстуальні аспекти відіграють ключову роль. Прес-реліз є одиницею “опосередкованого дискурсу”, виконуючи персуазивну функцію у двох планах. З одного боку, він переконує журналістів у важливості інформації, яка у ньому міститься. З іншого боку, прес-реліз повинен переконати цільову аудиторію у тому, що можна довіряти певній організації або індивіду. Засоби персуазивності можуть бути різними. Змістовно-фактуальні елементи тексту привертають увагу представників мас-медіа, а інформація з більш позитивною конотацією здатна змістити фокус уваги кінцевого читача.
The article is devoted to the analysis of the objectification of the concept FREEDOM in PR texts. Linguistics does not stand aside to realize people-centric aspirations of countries. Freedom has always been the factor that embodies the ideals of democratic societies. The concept under analysis is one of the key ones within the framework of conceptualization and categorization of the surrounding reality being able to influence the individual. Epistemology and typology of concepts help to trace the origin of the concept, its correlation with reality, forms of actualization in discourse and semantic features. One of these concepts is the concept of FREEDOM correlating with the values of society and representing its basis. Freedom is one of the most important elements of the conceptual sphere being an indicator of global political trends. Special attention is paid to the connotations of the concept of FREEDOM and the verbal means of its implementation, since texts of the specified type are characterized by dynamism and are immediately interpreted by the mass media. As a tool of public communication, the PR text is essential in the chain of information dissemination. It explains the importance of such texts in the sense of the researched concept representation. The implementation of socially important concepts in press releases allows you to effectively achieve a communicative goal through various mass media channels using a standardized text form. In this respect, interdiscursiveness and contextual aspects play a key role. A press release is a unit of "mediated discourse" performing a persuasive function in two ways. On the one hand, it must convince journalists of the importance of the information it contains. On the other hand, a press release should convince the target audience that a certain organization or individual can be trusted. The means of persuasiveness can be different. Content-factual elements of the text attract the attention of mass media representatives and information with a more positive connotation can shift the focus of attention of the recipient.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57764
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 24 (Том 2) 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОБ’ЄКТИВАЦІЯ КОНЦЕПТУ FREEDOM У PR-ТЕКСТАХ.pdf382.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.