Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57795
Title: Оцінно-смислове поле "Батьківщина" в лінгвокультурній свідомості студента-гуманітарія
Other Titles: The evaluative-semantic field “Motherland” in the linguocultural consciousness of the arts student
Authors: Дубовик, Н. М.
Бобро, М. П.
Гуторов, В. О.
Keywords: лінгвокультурна свідомості, оцінно-смислове поле, Батьківщина, студент-гуманітарій, світо- глядні орієнтири, конотація, linguocultural consciousness, evaluative-semantic field, Motherland, arts student, worldview guidelines, connotation
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Дубовик, Н. М. Оцінно-смислове поле "Батьківщина" в лінгвокультурній свідомості студента-гуманітарія / Н. М. Дубовик, М. П. Бобро, В. О. Гуторов // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2021. – Т.1, Вип. 19. – С. 20–25. – Бібліогр.: с. 25 (12 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Стаття присвячена актуальній для сучасного мовознавства проблемі вивчення лінгвокультурної свідомості, зокрема оцінно-смисловому полю «Батьківщина» у лінгвокультурній свідомості студента-гуманітарія. Вивчення лінгвокультурної свідомості є можливим лише опосередкованими шляхами. Виходячи із цього, було проведено соціпсихолінгвістичний експеримент зі студентами філологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, результати якого і представлені в роботі. Аналіз лінгвокультурної свідомості саме цієї соціальної групи дає можливість простежити тенденції розвитку суспільства, адже студентство є тією віковою групою, що оприявлює майбутнє країни. Звернення до концепту БАТЬКІВЩИНА зумовлене назрілою необхідністю дослідження його місця у свідомості сучасного українця. Такі дослідження не лише показують сучасний стан проблеми, а дають можливість прогнозувати тенденцію, що і становить основну ціль роботи. Мета опитування полягала в тому, щоб виявити специфіку особистісного розуміння базових для респондентів понять та визначити їхні ціннісні світоглядні орієнтири. У запропонованій науковій розвідці ми окремо зупинилися на розумінні поняття Батьківщина. Проаналізовано запропоновану респондентам анкету «Світ у моєму сприйнятті та оцінках», де містяться питання, відповіді на які передбачали оприявлення не лише загального розуміння понять, а й оцінної інтерпретації та особистісних модальностей. Отримані результати свідчать, що для респондентів віком від 17 до 19 років, що взяли участь в опитуванні, Батьківщина асоціюється переважно з країною, землею, державою, що є місцем народження і\ чи проживання, має певні особисті сентименти. Запропоновані визначення є здебільшого позитивно конотованими або нейтральними. При цьому деякі респонденти акцентують на Батьківщині «малій», а деякі на «великій».
The article deals with the topical linguistic issue of studying linguocultural consciousness, in particular, the evaluativesemantic field “Motherland” in the linguocultural consciousness of the arts student. It is only possible to study linguocultural consciousness through indirect techniques, which determined the choice of the sociopsycholinguistic experiment as the research method. The work presents the results of such an experiment that was conducted with the students of V. N. Karazin Kharkiv National University. Аn analysis of the linguocultural consciousness of this group in particular makes it possible to trace the trends of society development as students are the social group that determines the future of the country. The concept MOTHERLAND is addressed due to the present necessity to determine its place in the consciousness of a modern Ukrainian. Not only do such studies show the up-to-date state of the problem, but they also make it possible to make predictions about the trends, which is the main objective of the work. The aim of the survey was to reveal the specific character of the personalized understanding of the notions that are fundamental to the respondents and thus define their worldview guidelines. The article in question pays special attention to the way the notion Motherland is understood. It also analyses the questionnaire “The world through my perception and evaluations” proposed to the students. The questionnaire includes questions whose answers were supposed to reveal not only the general understanding of the notions but also value interpretations and personal modalities. The results show that the respondents aged from 17 to 19 primarily associate Motherland with the country, land, state of birth or living having certain personal sentiments. The definitions mostly have positive or neutral connotations. At the same time, some respondents accentuate the “smaller” Motherland while some others accentuate the “greater” one.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57795
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 19 Том 1 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОЦІННО-СМИСЛОВЕ ПОЛЕ БАТЬКІВЩИНА.pdf537.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.