Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57812
Title: Інформаційно-комунікаційні технології та методика викладання української мови за професійним спрямуванням
Other Titles: Information and communication technologies and methods of teaching the Ukrainian language in a professional direction
Authors: Січкар, С. А.
Денисюк, І. А.
Keywords: інформаційно-комунікаційні технології, методика викладання, суспільство знань, метод проєктів, мультимедійні засоби, information and communication technologies, teaching methods, knowledge society, project method, multimedia tools
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Січкар, С. А. Інформаційно-комунікаційні технології та методика викладання української мови за професійним спрямуванням / С. А. Січкар, І. А. Денисюк // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2021. – Т.1, Вип. 19. – С. 61–66. – Бібліогр.: с. 66 (7 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Інформаційно-комунікаційні технології пов’язані зі створенням, збереженням, передачею, обробкою та управлінням інформацією. Це поняття включає всі технології, які використовуються для роботи з інформаційними ресурсами. Загалом використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчальної діяльності виступає як комп’ютерно орієнтована складова частина педагогічної технології, яка включає в себе програмні засоби, інформаційно орієнтовані методи навчання і комунікаційні мережі з метою вирішення дидактичних завдань. У статті розглядаються інформаційно-комунікаційні технології та методика викладання української мови за професійним спрямуванням як засіб навчання, що допомагає вдосконалити процес вивчення української мови в закладах вищої освіти та має низку переваг: логічну послідовність подання навчального матеріалу; можливість надання різноманітної інформації за короткий період часу; інтерпретація лінгвістичних процесів; сполучення графічної, текстової, телевізійної, звукової інформації; набуття знань за допомогою зорових, слухових і кінестетичних аналізаторів сприйняття. У процесі викладання української мови за професійним спрямуванням необхідно використовувати комп’ютер та мультимедійний проєктор для моделювання проблемних ситуацій для тренування з метою закріплення навичок мовної компетентності. Наголошено, що основними перевагами навчання з використанням комп’ютера є проведення контролю щодо оцінювання індивідуального темпу навчальної діяльності, на основі чого майбутній фахівець має змогу самостійно переходити до наступної частини навчальної інформації; для студента створюються відповідні можливості для самостійного вибору рівня складності навчального матеріалу; використання програм у процесі навчальної діяльності сприяє гнучкості під час пояснення нового навчального матеріалу Обґрунтовано практичність та доцільність їх використання у процесі оволодіння українською мовою за професійним спрямуванням. Проаналізовано використання сучасних аудіовізуальних засобів та відповідного програмного забезпечення під час навчальних лекцій, практичних занять, самостійної роботи, виконання індивідуальних проблемних завдань і наукових досліджень.
Information and communication technologies are concerned with the creation, storage, transmission, processing and management of information. This concept includes all technologies that are used to work with information resources. In general, the use of information and communication technologies in the process of educational activities acts as a computer- oriented component of pedagogical technology, which includes software, information-oriented teaching methods and communication networks to solve didactic problems.The article considers information and communication technologies and methods of teaching the Ukrainian language in a professional direction as a learning tool that helps to improve the process of learning the Ukrainian language in higher education and has a number of advantages: logical sequence of presentation of educational material; the ability to provide a variety of information in a short period of time; interpretation of linguistic processes; combination of graphic, text, television, sound information; acquisition of knowledge with the help of visual, auditory and aesthetic analyzers of perception. In the process of teaching the Ukrainian language in the professional direction it is necessary to use a computer and a multimedia projector to simulate problem situations for training in order to consolidate the skills of speech competence. It is noted that the main advantages of computer-assisted learning are the control of individual pace of learning activity, based on which the future specialist can independently move on to the next part of the training information; for students are created appropriate opportunities for independent choice of the level of complexity of the training material; the use of programs in the learning activity promotes flexibility during the explanation of new training material. The practicality and expediency of their use in the process of mastering the Ukrainian language is substantiated. The use of modern audiovisual means and the corresponding software during educational lectures, practical employment, independent work, performance of individual problem tasks and scientific researches is analyzed.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57812
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 19 Том 1 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ.pdf405.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.