Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57825
Назва: The right to education: international standards and their influence on the constitutional legislation of the member states of the Council of Europe
Інші назви: Право на освіту: міжнародні стандарти та їх вплив на конституційне законодавство країн-учасниць Ради Європи
Автори: Bysaga, Yu. M.
Ключові слова: the right to education, equality, children’s rights, the prohibition of discrimination, the mechanism of ensuring the right to education, international standards of the right to education, national standards of the right to education, право на освіту, рівність, права дітей, заборона дискримінації, механізм забезпечення права на освіту, міжнародні стандарти права на освіту, національні стандарти права на освіту
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Bysaga Yu. M. The right to education: international standards and their influence on the constitutional legislation of the member states of the Council of Europe./ Yu. M. Bysaga // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2023. –Т. 2. Вип. 79. – P. 303-307. – Бібліогр.: p. 306-307 (22 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/289615/283172
Серія/номер: Право;
Короткий огляд (реферат): The article draws attention to the UN Charter, which proclaims the task of reaffirming faith in basic human rights, in the dignity and value of the human person, in the equality of men and women, and in the equality of rights of large and small nations. Attention is focused on the principle of UN activity - implementation of international cooperation in the promotion and development of respect for human rights and basic freedoms for all, without distinction of race, sex, language and religion. International acts on human rights of a universal nature are characterized, in which for the first time at the international level everyone’s right to education was enshrined: the Universal Declaration of Human Rights, the International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights of 1966, the Convention against Discrimination in Education of 1960, the Convention on the rights of the child of 1989. Attention is drawn to the minimum standards of the right to education that the state must ensure. The relationship between the right to education, which was first enshrined at the international level in the Universal Declaration of Human Rights, and human dignity and the value of the human personality is defined. Emphasis is placed on the right to education and criteria for determining the degree of respect and observance of fundamental norms related to this human right throughout the world. The article also raises the question of the influence of international standards of the right to education on the constitutional legislation of the member countries of the Council of Europe - Bulgaria, Poland, Ukraine and other countries.
В статті приділено увагу Статуту ООН, в якому проголошується завдання знову утвердити віру в основні права людини, у гідність і цінність людської особистості, у рівноправність чоловіків і жінок і в рівність прав більших та малих націй. Акцентується увага на принципі діяльності ООН - здійснення міжнародного співробітництва у заохоченні та розвитку поваги до прав людини й основних свобод для всіх, без розрізнення раси, статі, мови та релігії. Характеризуються міжнародні акти з прав людини універсального характеру, в яких вперше на міжнародному рівні отримало закріплення право кожного на освіту: Загальна декларація прав людини, Міжнародний пакт про економічні, соціальні і культурні права 1966 року, Конвенція проти дискримінації в галузі освіти 1960 року, Конвенція про права дитини 1989 року. Звертається увага на ті мінімальні стандарти права на освіту, які має забезпечити держава. Визначається взаємозв’язок права на освіту, яке вперше отримало своє закріплення на міжнародному рівні в Загальній декларації прав людини, і людської гідності та цінності людської особистості. Акцентується увага на праві на освіту і критеріях для визначення міри поваги і дотримання в усьому світі основоположних норм, які стосуються цього права людини. Також в статті підіймається питання впливу міжнародних стандартів права на освіту на конституційне законодавство країн-учасниць Ради Європи – Болгарії, Польщі, України та інших країн.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57825
ISSN: 2307-3322
Розташовується у зібраннях:Право. Випуск 79. Том 2. - 2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
289615-Текст статті-668456-1-10-20231023.pdf354.82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.