Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57828
Title: Статус кандидата на членство у Євросоюзі та зобов’язання України
Other Titles: Candidate status for membership in the European Union and Ukraine`s obligations
Authors: Дір, Ігор Юрійович
Keywords: держава, Європейський Союз, acquis ЄС, переговори, статус кандидата, інтеграція, закон, Європейська Комісія, state, European Union, EU acquis, negotiations, candidate status, integration, law, European Commission
Issue Date: 2023
Citation: Дір І. Ю. Статус кандидата на членство у Євросоюзі та зобов’язання України/ І. Ю. Дір // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2023. –Т. 2. Вип. 79. – С. 322-326. – Бібліогр.: с. 326 (11 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/289618/283175
Series/Report no.: Право;
Abstract: У статті узагальнено представлений аналіз двосторонніх взаємовідносин між Україною та Європейським Союзом, які були започатковані з отриманням Україною статусу кандидата на членство у ЄС. Було виявлено, що статус кандидата є першим офіційним кроком перед початком переговорного процесу. Крім того, було визначено, що наразі статус держави-кандидата на вступ мають сім держав. Так, першою державою, яка ще 24 роки тому отримала цей статус, була Туреччина, а останньою після України його здобула Боснія та Герцеговина. Також було визначено, що у середньому період від моменту отримання державою статусу кандидата до оформлення вступу до Євросоюзу займав 8,4 роки. Найдовше на офіційне приєднання чекали Кіпр та Мальта, а найменше – Фінляндія. Було проаналізовано, що Європейська Комісія рекомендувала надати Україні статус кандидата за умов, що будуть виконані певні кроки, які більш відомі як сім рекомендацій Єврокомісії. Вони сприятимуть початку переговорного процесу і полягають в: продовженні порядку реформування законодавства, яке стосується відбору суддів Конституційного Суду України; завершенні процедури відбору кандидатів у члени Вищої ради правосуддя; продовженні боротьби з корупцією; приведенні у відповідність законодавства по боротьбі з відмиванням грошей зі стандартами Групи з розробки фінансових заходів по боротьбі з відмиванням грошей; імплементації у повній мірі антиолігархічного закону; прийнятті закону про засоби масової інформації; реформуванні законодавства, яке стосується національних меншин. Крім того, було виявлено, що відповідальні за вступ України до Євросоюзу інституції провели перший етап процесу перевірки внутрішнього законодавства України на відповідність acquis ЄС для формулювання невідповідностей у законодавчих актах, які потребують усунення до початку переговорного процесу. Також було виявлено, які законодавчі акти вже частково або повністю імплементовані в законодавство України. Було також проаналізовано наступні кроки щодо подальших зобов’язань України.
The article summarizes the analysis of bilateral relations between Ukraine and the European Union, which were initiated when Ukraine received the status of a candidate for the EU membership. Candidate status was found to be the first official step before the negotiation process begins. In addition, it was determined that seven states currently have the status of a candidate state for accession. Thus, the first state to receive this status 24 years ago was Turkey, and the last after Ukraine got it Bosnia and Herzegovina. It was also determined that, on average, 8.4 years pass from the moment a state receives the status of a candidate for joining the European Union. Cyprus and Malta waited the longest for official accession, and Finland the least. It was analysed that the European Commission recommended granting Ukraine the candidate status on the condition that the following steps, better known as the seven recommendations of the European Commission, will be implemented, and the implementation of which will contribute to the start of the negotiation process, among which: continue the procedure of reforming the legislation related to the selection of judges to the Constitutional Court of Ukraine; to complete the selection procedure of candidates for the members of the High Council of Justice; continue the fight against corruption; bring anti-money laundering legislation into line with the standards of the Financial Action Task Force; fully implement the anti-oligarchic law; adopt the law on mass media; to reform legislation that concerns national minorities. In addition, it was found that the institutions responsible for Ukraine’s accession to the European Union conducted the first stage of the process of checking Ukraine’s domestic legislation for compliance with the EU acquis to formulate inconsistencies in legislative acts that need to be eliminated before the start of the negotiation process. It was also revealed which legislative acts have already been partially or fully implemented into the legislation of Ukraine. Next steps regarding further obligations of Ukraine were also analysed.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57828
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Право. Випуск 79. Том 2. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
289618-Текст статті-668466-1-10-20231023.pdf975.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.