Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57909
Title: Нетикет у соціальних мережах
Other Titles: Netiquette in social networks
Authors: Кавка, О. М.
Keywords: нетикет, мережева комунікація, опитування, емоджі, Інтернет, соціальна мережа, netiquette, network communication, polls, emoji, Internet, social network
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Кавка, О. М. Нетикет у соціальних мережах / О. М. Кавка // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2021. – Т.1, Вип. 19. – С. 166–170. – Бібліогр.: с. 170 (16 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті окреслено поняття мережевого спілкування, проаналізовано поняття мережевого етикету – нетикету, схарактеризовано особливості функціонування нетикету в мережі Інтернет. Описано основні підходи до інтерпретації поняття в науковій літературі. Матеріалом дослідження послугували результати опитування, в якому взяло участь 115 респондентів. Опитування проведено онлайн. Основним завданням опитування було визначити, чи респонденти знайомі з поняттям нетикету, чи порушують вони правила спілкування в соціальних мережах під час спілкування з викладачами/керівниками та просто колегами/друзями. Було виявлено, що серед учасників опитування всього лише 32,2% тією чи іншою мірою знайомі з цим поняттям. Під час аналізу результатів було виявлено, що найбільшим порушенням нетикету респонденти вважають: конфлікти в мережі через коментування дописів у соцмережах – 21,4%, спам електронної пошти – 21,4%, недотримання правил граматики під час листування – 12,5%, спам у соцмережах – 11,6%, спам у месенджерах – 7,1%, флуд, нерелевантність повідомлень, великий обсяг написаного тексту – 6,3%, надсилання повідомлень пізно ввечері – 4,5% та інші. Опитування також стосувалося використання смайликів чи емоджі в мережевій комунікації, зокрема причин їхнього використання, типових ситуації, в яких їх застосовують. Із результатів опитування випливає, що респонденти використовують емоджі для емоційного забарвлення повідомлення. Найчастіше мовці використовують іконічні засоби, які виражають такі емоції: радість, щастя, любов, рідше трапляються емоджі, які позначають сум, роздратування чи злість. Отже, щодо норм мовленнєвого етикету у віртуальній комунікації соціальних мереж з’ясовано, що мережевій комунікації властива низка специфічних ознак, які відрізняють її від «звичайної» комунікації.
The article outlines the concept of network communication, analyzes the concept of network etiquette – netiquette, describes the features of its functioning on the Internet. The main approaches to the interpretation of the concept in the scientific literature have been described. The study is based on the results of a survey in which 115 respondents took part. The survey has been conducted online. The main task of the survey was to determine whether respondents are familiar with the concept of netiquette, whether they violate the rules of communication on social networks when communicating with teachers/managers and just colleagues/friends. It was found that among the respondents, only 32.2% are more or less familiar with this concept. During the analysis of the results, it was found that the most significant violation of netiquette respondents believe: conflicts in the network when commenting on posts on social networks – 21.4%, spam emails – 21.4%, non-compliance with grammar rules during correspondence – 12.5%, spam in social networks – 11.6%, spam in messengers – 7.1%, flood, the irrelevance of messages, a large amount of written text – 6.3%, sending messages late in the evening – 4.5% and others. The survey also covered the use of emoticons or emojis in online communication, mainly the reasons for their use and the typical situations in which they are used. The results of the survey show that respondents use emojis for so-called “emotional coloring”. Most often, speakers use iconic means that express the following emotions: joy, happiness, love, rarely emoji, which indicate sadness, irritation, or anger. So, speaking today about the norms of speech etiquette in the virtual communication of social networks, we may say that network communication is characterized by a number of specific features that distinguish it from basic communication. Behavioral norms are the adaptation of etiquette in real life to the unique online features accompanied by the latest technologies. Etiquette comes from the French word “ticket”, which indicates that compliance with socially defined norms of behavior is a ticket to a world of prosperous and harmonious coexistence with other members in a particular socio-cultural group.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57909
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 19 Том 1 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
НЕТИКЕТ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ.pdf999.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.