Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57990
Title: Історичні особливості та періоди становлення термінолексики вищої освіти США
Other Titles: Historical features and periods of formation of terminolexics of higher education in the USA
Authors: Шеремета, К. Б.
Keywords: термінологічна одиниця, англомовна термінолексика вищої освіти США, діахронічний підхід, екстралінгвістичні чинники, фахова мова вищої освіти США, terminological unit, English terminology of the U. S. higher education, diachronic approach, extralinguistic factors, specialized language of the U. S. higher education
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Шеремета, К. Б. Історичні особливості та періоди становлення термінолексики вищої освіти США / К. Б. Шеремета // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Т.2, Вип. 19. – С. 59–65. – Бібліогр.: с. 65 (16 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті шляхом теоретичного аналізу та переосмислення наукових здобутків щодо становлення англомовної термінолексики вищої освіти США на тлі історичних процесів, які вплинули на її формування, окреслено авторську періодизацію основоположних напрямів розвитку аналізованого лінгвістичного феномену. Розглянуто вплив екстралінгвістичних чинників на становлення та розвиток освітньої терміносистеми вищої школи США. Ці чинники відображають своєрідність історії цієї держави і систему цінностей, відповідно до якої функціонує сучасне американське суспільство. Визначено та схарактеризовано такі періоди: 1) період нагромадження уніфікованої термінології вищої освіти релігійного (протестантського) спрямування на підґрунті класичних гуманітарних дисциплін (1636–1818 рр.); 2) період розвитку освітньої термінології, пов’язаної з виокремленням напрямів спеціалізації з гуманітарних і природничих наук, та закладення основ науково-дослідницької вищої школи (1819–1908 рр.); 3) період поповнення термінологічними одиницями на позначення різних аспектів змістового наповнення загальної підготовки на бакалавраті (1909–1957 рр.); 4) період домінування термінолексики, пов’язаної з професійною підготовкою студентів (1958–1979 рр.); 5) період активного нагромадження термінолексики, пов’язаної з процесами модернізації освітньої сфери й активного втілення концепції навчання протягом усього життя (1980 – дотепер). Зазначено, що досліджуваний прошарок лексики є потужною лінгвістичною базою, яка відображає різні аспекти формування і функціонування всіх сфер американської вищої школи. Встановлено, що найпродуктивнішими періодами є два останніх з п’яти визначених, які характеризуються високою активністю й інтенсивністю формування та поширення американської освітньої термінології. Це пов’язано з екстралінгвістичними чинниками.
The article, through theoretical analysis and rethinking of the scholarly findings in the sphere of forming the English terminology of the U. S. higher education against the background of historical processes that influenced its formation, outlines the author’s periodization of developing the analyzed linguistic phenomenon. The influence of the extralinguistic factors on the formation and development of the educational terminology of the higher education in the United States, which reflect the uniqueness of the history of that country and the system of values according to which modern American society operates, is considered. The following periods are defined and characterized: 1) the period of accumulating the unified terminology of higher education of religious (Protestant) orientation on the basis of liberal arts (1636–1818); 2) the period of developing the educational terminology related to the separation of areas of specialization in the humanities and natural sciences, and laying the foundations of research universities (1819–1908); 3) the period of replenishing the terminological units to denote various aspects of the content of undergraduate general education (1909–1957); 4) the period of dominance of the terminology related to the professional training of students (1958–1979);5) the period of active accumulation of the terminology related to the processes of modernization of the educational sphere and active implementation of the concept of lifelong learning (1980 – present). It is noted that the layer of the specialized vocabulary iunder study provides a powerful linguistic base that reflects various aspects of the formation and functioning of all areas of the U. S. higher education. It has been established that the most productive periods are the last two, which are characterized by high activity and intensity of formation and dissemination of the U. S. educational terminology, which is associated with extralinguistic factors.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57990
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 19 Том 2 2021



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.