Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58111
Title: До визначення поняття «громадське формування»
Other Titles: To the definition of the concept of «public formation»
Authors: Устименко, О. А.
Keywords: громадське формування, законодавство, державна реєстрація, юридична особа, суб’єкт, громадське об’єднання, public formation, legislation, state registration, legal entity, subject, public association
Issue Date: 2023
Citation: Устименко О. А. До визначення поняття «громадське формування»/ О. А. Устименко // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2023. –Т. 1. Вип. 80. – С. 82-86. – Бібліогр.: с. 86 (14 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/296743/289740
Series/Report no.: Право;
Abstract: Статтю присвячено правовій природі громадського формування та проблематиці визначення від-повідної дефініції. Проаналізовано сутність громадського формування як самостійної інституції громадського суспільства. Проведено співставлення та порівняння понять «учасник цивільних відносин» та «громадське формування». Охарактеризовано визначення громадського формування та видів громадських формувань, наведених у галузевому нормативно-правовому акті: Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» – полі-тичних партій, громадських об’єднань, професійних спілок та їх об’єднань, творчих спілок, постійно діючих третейських судів, організацій роботодавців та їх об’єднань, відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій. Зроблено висновок про поділ громадських формувань на такі, що мають статус юридичної особи, та громадські формування, які не мають статусу юридичної особи. Зауважено на наявність таких синонімічних за їх правовою природою термінів в сфері обліку громадських формувань як «державна реєстрація», «легалізація» та «акредитація». Проаналізовано інформацію щодо видів громадських формувань, які повинні вноситись до Єдиного реєстру громадських формувань – електронної бази даних, яка містить відомості про відповідну легалізацію (реєстрацію). Акцентовано увагу на тому, що мова йде про політичні партії; громадські організації; профспілки, організації профспілок; організації роботодавців, об’єднання організацій роботодавців; всеукраїнські, місцеві асоціації кредитних спілок; благодійні організації: всеукраїнські, міжнародні, місцеві благодійні організації, відділення, філії, представництва всеукраїнських, міжнародних благодійних організацій; творчі спілки; торгово-промислові палати: торгово-промислову палату України, торгово-промислову палату Автономної Республіки Крим, регіональні торгово-промислові палати; постійно діючі третейські суди; асоціації органів місцевого самоврядування. Оскільки чинне вітчизняне законодавство не містить визначення громадського формування, то за результатами проведеного дослідження запропоноване таке визначення громадського формування як організації, яка створюється та функціонує з метою задоволення різноманітних суспільних прав та інтересів.
The article is devoted to the legal nature of public formation and the problem of determining the appropriate definition. The essence of public formation as an independent institution of public society is analyzed. A comparison and comparison of the concepts «participant in civil relations» and «public formation» was carried out. The definition of public formation and types of public formations given in the sectoral regulatory legal act: the Law of Ukraine «On State Registration of Legal Entities, Individual Entrepreneurs and Public Formations» – political parties, public associations, professional unions and their associations – is characterized, creative unions, permanent arbitration courts, employers’ organizations and their associations, separate divisions of foreign non-governmental organizations, representative offices, branches of foreign charitable organizations. A conclusion was drawn on the division of public formations into those that have the status of a legal entity, and public formations that do not have the status of a legal entity. It is noted that there are such terms synonymous by their legal nature in the field of accounting of public entities as «state registration», «legalization» and «accreditation». The information on the types of public formations that must be entered into the Unified register of public formations – an electronic database containing information on the relevant legalization (registration) – has been analyzed. Attention is focused on the fact that we are talking about political parties; NGOs; trade unions, trade union organizations; employers’ organizations, associations of employers’ organizations; all-Ukrainian, local associations of credit unions; charitable organizations: all-Ukrainian, international, local charitable organizations, branches, branches, representative offices of all-Ukrainian, international charitable organizations; creative unions; Chambers of Commerce and Industry: Chamber of Commerce and Industry of Ukraine, Chamber of Commerce and Industry of the Autonomous Republic of Crimea, regional Chambers of Commerce and Industry; permanent arbitration courts; associations of local self-government bodies. Since the current national legislation does not contain a definition of public formation, based on the results of the research, such a definition of public formation is proposed as an organization that is created and functions in order to satisfy various public rights and interests.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58111
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Серія: Право. Випуск 80. Том 1. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
296743-Текст статті-684784-1-10-20240115.pdf308.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.