Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58156
Title: Католицька жіноча преса у міжвоєнній Польщі: у пошуках образу ідеальної жіночності
Other Titles: The Catholic Women's Press in interwar Poland: in looking for the figure of an ideal woman
Authors: Вайс, Кароліна
Keywords: Друга Річ Посполита, Католицька преса, жіноча преса, образ жінки, емансипація, Польща, Second Polish Republic, Catholic press, women's press, image of women, emancipation, Poland
Issue Date: 2023
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Вайс, Кароліна Католицька жіноча преса у міжвоєнній Польщі: у пошуках образу ідеальної жіночності / Кароліна Вайс // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Історія / редкол.: Ю. В. Данилець (голов. ред.), І. Прохненко, М. Бабіч та ін. – Ужгород : Говерла, 2023. – Вип. 1 (48). – С. 93–98. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 97.
Series/Report no.: Історія;
Abstract: Ця стаття має на меті дослідити репрезентацію образу ідеальної жінки та жіночості в польській міжвоєнній католицькій жіночій пресі, зосередившись на двох обраних виданнях – «Kuźniczanka» та «Gazeta dla kobiet». У 1920 – 1930-х роках у Польщі широко розповсюджувалися католицькі періодичні видання, а жіноча преса розвивалася на тлі соціальних змін, спричинених Першою світовою війною. Католицька жіноча преса пропагувала релігійний і націоналістичний світогляд, водночас звертаючи увагу на перспективи і загрози, що були пов’язані з емансипацію жінок. Створюючи образ ідеальної жінки, польська католицька міжвоєнна преса прагнула впливати на поведінку та життєві стратегії читачок. У статті проаналізовано, як ці видання формували образ ідеальної жінки та жіноцтва, а також наслідки такої репрезентації для їхньої читацької аудиторії. «Gazeta dla Kobiet» акцентувала увагу на догляді та вихованні дітей, підкреслюючи незамінну роль матері у цих сферах. Вона пропагувала постійний материнський контакт з дитиною, раціональність та поміркованість у стосунках. Підкреслювалася також важливість релігійного виховання. «Kuźniczanka», регіональне видання, яке набуло популярності на національному рівні, мало на меті релігійне виховання дорослих жінок та формування патріотичної позиції. Журнал пропагував концепцію працьовитого, скромного способу життя та активної участі у громадській роботі. Журнал прагнув підготувати своїх читачок до виконання щоденних сімейних обов'язків і захистити їх від світських віянь. Ідеальною жінкою, зображеною на сторінках «Kuźniczanka», була розсудлива дружина і мати, вправна в організації побуту, а також чуйна вихователька і опікунка слабких чи соціально маргіналізованих. Обидва видання пропагували ідеальний образ жінки, заснований на релігійних нормах, працьовитості та скромності. Цей образ-модель слугував для мобілізації захисників релігійних і національних цінностей та морального традиціоналізму. Вона також підкреслювала ключову роль належно освіченої жінки у створенні оптимальних умов для розвитку наступних поколінь.
This article explores the representation of the ideal woman and femininity in the Polish interwar Catholic women's press, focusing on two selected publications – «Kuźniczanka» and «Gazeta dla kobiet.» In the 1920s and 1930s in Poland, Catholic periodicals were widely circulated, and the women's press developed against the backdrop of social changes caused by World War I. The Catholic women's press promoted a religious and nationalist worldview while paying attention to the new emancipation of women. In creating the image of the ideal woman, the Polish Catholic interwar press sought to influence its readers' behavior and life strategies. The article analyzes how these publications shaped the image of the ideal woman and femininity, as well as the consequences of such representation for their readership. «Gazeta dla Kobiet» emphasized the care and upbringing of children, highlighting the irreplaceable role of the mother in these areas. It advocated for constant maternal contact with the child, rationality, and moderation in relationships. The importance of religious education was also emphasized. «Kuźniczanka,» a publication that gained popularity at the national level, aimed at the religious education of adult women and the formation of a patriotic position. The magazine promoted the concept of hardworking, modest living and active participation in public work. The magazine sought to prepare its readers for the fulfillment of daily family duties and protect them from worldly temptations. The ideal woman depicted in the pages of «Kuźniczanka» was a prudent wife and mother, skilled in organizing household affairs, and a sensitive educator of the weak or socially marginalized. Both publications promoted an ideal image of a woman based on religious norms, virtuosity, hard work, and modesty. This model served to mobilize defenders of religious and national values and moral traditionalism. It also emphasized the crucial role of a properly educated woman in creating optimal conditions for the development of younger generations.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58156
ISSN: 2523-4498
Appears in Collections:Історія Випуск 1 (48). — 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КАТОЛИЦЬКА ЖІНОЧА ПРЕСА У МІЖВОЄННІЙ ПОЛЬЩІ.pdf399.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.