Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58200
Title: The importance of the motivation in the learning process
Other Titles: Важливість мотивації в процесі навчання
Authors: Budagova, Aynur
Keywords: learning process, motivation, purposefulness, learning, teaching methods, процес навчання, мотивація, цілеспрямованість, навчання, методи навчання
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Budagova, Aynur The importance of the motivation in the learning process / Aynur Budagova // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2021. – Вип. 15. – С. 98–102. – Бібліогр.: С. 102 (9 назв); рез. англ., укр.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: The main purpose of the training process is to impart knowledge. Although we use all training methods effectively to achieve this goal, we often do not achieve high results in the training process. The reason for this can be seen in the fact that some students, some teachers, and some teaching methods do not meet the needs of students and teachers at the current level. Some see social factors as one of the main obstacles to the successful implementation of training methods. It is known that a child's opportunities for knowledge are very wide, but not unlimited. The article discusses the importance of motivation in the learning process. The main point explored in the article is that the role of motivation in learners' learning activities is very large. Thus, we can see that the correct setting of motivation by the teacher is very important when we look at it through the prism of increasing student activity. Such students prepare for lessons with greater enthusiasm and responsibility than others, and try to do their best to be as active as possible during the lesson. The article extensively explains the concepts of learning process, motivation and motive, explains the models of external and internal motivation, and studies the importance of their sustainability, longevity and sustainability. Motivation is a motivating psychological force that supports a person's performance. It eliminates their inactivity by directing human behavior, ensuring the sustainability of activity. The author talked about ways to increase motivation, tried to show the difference between those who are trained in low-motivated training and those who are trained in high-motivated training. The author emphasized that the main way to achieve a positive result in the learning process is determined by increasing motivation, and tried to show that high motivation is a well-developed personality. The article discusses the factors that affect the motivation of students and ways to motivate students.
Головною метою навчального процесу є передача знань. Хоча ми ефективно використовуємо всі методи навчання для досягнення цієї мети, ми часто не досягаємо високих результатів у процесі тренувань. Причину цього можна бачити в тому, що деякі студенти, викладачі та певні методи навчання не відповідають потребам учнів та вчителів на сучасному рівні. Дехто розглядає соціальні фактори як одну з головних перешкод на шляху успішного впровадження методів навчання. Відомо, що можливості дитини у навчанні дуже широкі, але не безмежні. У статті розглядається значення мотивації в процесі навчання. Основне, що досліджується в статті, полягає в тому, що роль мотивації в навчальній діяльності учнів дуже велика. Таким чином, ми можемо бачити, що правильна установка мотивації вчителем дуже важлива, коли ми дивимось на це через призму збільшення активності учнів. Такі учні готуються до уроків із більшим ентузіазмом та відповідальністю, ніж інші, і намагаються зробити все можливе, щоб бути максимально активними під час уроку. У статті широко розкриваються поняття навчального процесу, мотивація та мотив, пояснюються моделі зовнішньої та внутрішньої мотивації, вивчається важливість їх стійкості, довголіття та стійкості. Мотивація – це спонукальна психологічна сила, яка підтримує діяльність людини. Це те, що усуває бездіяльність, керуючи поведінкою людини, забезпечуючи стійкість діяльності. Автор розповів про шляхи підвищення мотивації, спробував показати різницю між тими, хто навчається у низькомотивованому тренінгу, та тими, хто навчається у високомотивованому тренінгу. Автор наголосив, що основний спосіб досягнення позитивного результату в процесі навчання визначається підвищенням мотивації, і намагався показати, що висока мотивація – це добре розвинена особистість. У статті розглядаються фактори, що впливають на мотивацію учнів, та способи мотивації.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58200
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 15. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE IMPORTANCE OF THE MOTIVATION IN THE LEARNING PROCESS.pdf324.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.