Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58292
Название: Специфіка хронотопу в романі "Імператриця" Шань Са
Другие названия: The specifics of the chronotope in the novel “Empress” Shan Sa
Авторы: Лозенко, В. В.
Перекрест, М. І.
Ключевые слова: хронотоп, топос, китайська література, часопростір, chronotope, topos, Chinese literature, space-time
Дата публикации: 2021
Издательство: Видавничий дім "Гельветика"
Библиографическое описание: Лозенко, В. В. Специфіка хронотопу в романі "Імператриця" Шань Са / В. В. Лозенко, М. І. Перекрест // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2021. – Вип. 15. – С. 249–253. – Бібліогр.: С. 253 (9 назв); рез. укр., англ.
Серия/номер: Закарпатські філологічні студії;
Краткий осмотр (реферат): Публікація актуалізує важливість китайської літератури та висвітлює основний літературний доробок письменниці. Стаття присвячена творчому шляху та сучасним здобуткам французької письменниці китайського походження Шань Са. Нині творчість Шань Са активно вивчається в Китаї та за його межами. Письменниця адаптує художній твір до різних потреб читача, занурює його в ідеологічну, культурно-естетичну та соціальну реальність давнього Китаю. Помітно розширюється тематика твору, її актуальність, Шань Са не руйнує естетичні норми, а дещо оновлює, доповнює новими ідеями. У роботі пропонується авторський погляд на композицію хронотопу в романі «Імператриця», що прояснює цілісну ідею роману. Стаття репрезентує системність використання символіки світла/темряви та елементів хронотопу для художнього втілення базових концептів у творі «Імператриця». Хронотоп роману Шань Са «Імператриця» демонструє, що цьому творові притаманне ділення простору на низку топосів-кімнат, кожна із них є відображенням внутрішнього світу протагоністів. Розмежування між кімнатами вказують на ідею неможливості контакту з іншими. Замкнений і тісний простір кожного топосу протиставляється відкритому просторові, який асоціюється з вільним, не пригніченим станом. Символічні локуси перехідності (поверхи, кімнати, вікна, двері, зовнішнє убранство) наділені в романі протилежними конотаціями. Царські палаци наповнені життєрадісними та безтурботними жителями, тоді як безживність простору монастиря підкреслено мовчазністю черниць і «мертвою тишею» довкілля. Для роману Шань Са «Імператриця» важливим є саме вертикальне розподілення простору, яке висвітлює опозиції життя і смерті, самореалізації і поразки. У романі «Імператриця» висвітлена універсальна композиція спадкоємності китайської класичної думки та розкрита тема хронотопу, взаємозв’язку просторових і темпоральних ознак.
The article highlights the importance of Chinese literature and the main literary achievements of the writer. The article is devoted to the creative path and modern achievements of the French writer of Chinese origin – Shan Sa. Shan Sa’s work is currently being actively studied in China and abroad. The writer adopts the work of art to the different needs of the reader, immerses him in the ideological, cultural, aesthetic, and social reality of ancient China. Significantly expands the theme of the work, its relevance, Shan Sa does not destroy aesthetic norms, and somewhat updates complement with new ideas. The author’s view of the composition of the chronotope in the novel “The Empress” is offered in the article, which clarifies the whole idea of the novel. The article presents the systematic use of the symbolism of light/darkness and elements of the chronotope for the artistic embodiment of basic concepts in the novel “The Empress”. The chronotope of Shan Sa’s novel “The Empress” shows that this creator is inherent in the division of space into a series of topos-rooms each of which is a reflection of the inner world of the protagonists. The closure and cramped space of each topos is contrasted with the open space associated with the freedom, non-suppressed state. Symbols of transition (floors, rooms, windows, doors, exterior decoration) are endowed in the novel with opposite connotations. The royal palaces are filled with cheerful and carefree inhabitants, while the lifelessness of the monastery space is emphasized by the silence of the nuns and the “dead silence” of the environment. For Shan Sa’s novel “The Empress”, it is the vertical distribution of space that is important, which highlights the oppositions of life and death, self-realization and defeat. The novel “The Empress” highlights the universal composition of the succession of Chinese classical thought and reveals the theme of the chronotope, the relationship of spatial and temporal features.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58292
ISSN: 2663-4880
Располагается в коллекциях:Закарпатські філологічні студії Випуск 15. 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
СПЕЦИФІКА ХРОНОТОПУ В РОМАНІ.pdf354.01 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.