Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58377
Title: Лінгвостилістичні особливості українськомовних рекламних текстів соціальної мережі "Фейсбук"
Other Titles: Linguistic and Stylistic Features of Ukrainian Language Advertising Texts of the Facebook Social Network
Authors: Гецко, Ганна Іванівна
Keywords: соціальна мережа, рекламний текст, мовностилістичні засоби, стилістичні фігури, тропи, social network, advertising text, stylistic means, stylistic figures, tropes
Issue Date: 2023
Publisher: ПП Данило С. І.
Citation: Гецко, Ганна Лінгвостилістичні особливості українськомовних рекламних текстів соціальної мережі "Фейсбук" / Ганна Гецко // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія. На пошану Василя Німчука, члена-кореспондента НАН України, доктора філологічних наук, професора (до 90-річчя з дня народження) / редкол.: М. Номачі (голов. ред), Н. Венжинович (голов. ред. ради), Ю. Бідзіля та ін. – Ужгород : ПП Данило С. І., 2023. – Вип. 2 (50). – С. 89–94. – Бібліогр.: с. 93–94 (9 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Філологія;
Abstract: У статті описуються лінгвостилістичні особливості українськомовних рекламних текстів соціальної мережі «Фейсбук». Доцільність розвідки аргументовано посиленню ролі реклами в сучасному світі. Вона є дуже динамічною і швидко трансформується. Рекламне повідомлення має особливу внутрішню організацію мовних одиниць, які орієнтовані на конкретну вигоду психологічної, матеріальної, іміджевої чи іншої властивості. Метою наукової публікації є з’ясування лінгвостилістичних особливостей українськомовної реклами у мережі «Facebook» (2020–2023 рр.). Для реалізації поставленої мети визначено такі основні завдання: 1) зафіксувати та проаналізувати лінгвостилістичні засоби у рекламних текстах соціальної мережі «Фейсбук»; 2) виявити особливості використання лінгвостилістичних засобів у досліджуваній рекламі; 3) визначити специфіку їхнього впливу на споживачів реклами. Залежно від стратегії представлення рекламної інформації автори рекламних текстів ретельно підходять до вибору мовних засобів задля найбільш ефективної реалізації маніпулятивної технології. Досліджуваний матеріал засвідчив високу частотність використання різноманітних стилістичних засобів: синонімів, антонімів, омонімів, стилістичних фігур та тропів. Реклама як феномен соціокультурного життя людини вже тривалий час перебуває у центрі наукових зацікавлень. Щоб забезпечити попит на певні товари чи послуги, автори рекламних повідомлень прагнуть упливати на підсвідомість споживачів, створюючи привабливі та маніпулятивні тексти, у яких вдало застосовують різні мовностилістичні засоби. У рекламі соціальної мережі «Фейсбук» виявлено високу частотність використання різноманітних стилістичних засобів: синонімів, антонімів, омонімів, стилістичних фігур та тропів. Більшої точності, виразності, зрозумілості викладу тексту надають синоніми, які роблять рекламу не тільки доступнішою до ширшого кола читачів, але й завдяки стилістичній функції градації посилюють емоційно-психологічний уплив на адресатів. Проте найпоширенішим стилістичним засобом при створенні рекламних текстів є антоніми, які допомагають створити позитивну асоціацію з продуктом та стимулюють бажання його придбати, при цьому відтворюють градуальну та комплементарну протилежність. Задля увиразнення рекламного тексту, посилення його емоційно-експресивних можливостей укладачі реклами застосовують різноманітні стилістичні фігури та тропи. Посиленню виразності та емоційності рекламних повідомлень сприяє концентрація епітетів, порівнянь, гіпербол, метафор, метонімій, літоти, порівняння та персоніфікацій, які допомагають якнайкраще описати рекламовану річ, звернути увагу на її переваги, підкреслити характерні риси. Усі ці засоби є тим потужним джерелом, що допомагає передавати інформацію від адресанта до адресата.
The article describes the linguistic and stylistic features of the Ukrainian-language advertising texts of the Facebook social network. The expediency of the article is substantiated by the strengthening of the role of advertising in the modern world. It is very dynamic and rapidly transforms. An advertising message has a special internal organization of linguistic units, which are focused on a specific benefit of psychological, material, image or other properties. The purpose of the scientific publication is to clarify the linguistic and stylistic features of Ukrainian-language advertising on the Facebook network (2020–2023). To realize the set goal, the following main tasks have been defined: 1) to record and analyze linguistic stylistic means in advertising texts of the social network «Facebook»; 2) to reveal the peculiarities of the use of linguistic stylistic means in the researched advertising; 3) determine the specifics of their impact on advertising consumers. Depending on the strategy of presenting advertising information, the authors of advertising texts carefully approach the choice of language means for the most effective implementation of manipulative technology. The studied material testified to the high frequency of the use of various stylistic devices: synonyms, antonyms, homonyms, stylistic figures and tropes. Advertising as a phenomenon of socio-cultural human life has been in the center of scientific interest for a long time. In order to ensure the demand for certain goods or services, the authors of advertising messages seek to influence the subconscious of consumers by creating attractive and manipulative texts that successfully use various stylistic devices. In the advertising of the Facebook social network, a high frequency of use of various stylistic devices was revealed: synonyms, antonyms, homonyms, stylistic figures and tropes. More accuracy, expressiveness, and comprehensibility of the presentation of the text are provided by synonyms, which not only make the advertisement more accessible to a wider range of readers, but also, thanks to the stylistic function of gradation, increase the emotional and psychological impact on the addressees. However, the most common stylistic device in the creation of advertising texts is antonyms, which help to create a positive association with the product and stimulate the desire to purchase it, while reproducing a gradual and complementary opposite. In order to express the advertising text and strengthen its emotional and expressive capabilities, the ad designers use various stylistic figures and tropes. The concentration of epithets, similes, hyperboles, metaphors, metonyms, litotes, similes, and personifications helps to increase the expressiveness and emotionality of advertising messages, which help to describe the advertised thing as best as possible, draw attention to its advantages, and emphasize its characteristics. All these means are the powerful source that helps to transfer information from the addressee to the addressee.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58377
ISSN: 2663-6840
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 2 (50) - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЛІНГВОСТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УКРАЇНСЬКОМОВНИХ.pdf342.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.