Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58557
Title: Кримінологічна характеристика жертв дорожньо-транспортних пригод
Other Titles: Criminological characteristics of traffic accident victims
Authors: Головкін, Б. М.
Keywords: дорожній рух, безпека, користувачі доріг, аварійність, травматизм, смертність, віктимізація, road traffic, safety, road users, accidents, injuries, mortality, victimization
Issue Date: 2023
Citation: Головкін Б. М. Кримінологічна характеристика жертв дорожньо-транспортних пригод/ Б. М. Головкін// Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2023. –Т. 2. Вип. 80. – С. 23-29. - Бібліогр.: с. 28-29 (11 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/296911/289904
Series/Report no.: Право;
Abstract: У статті проаналізовано рівень, структуру і динаміку дорожньо-транспортних пригод з постраждалими, загиблими і травмованими за 2012–2023 роки в Україні. Встановлено стійку загальну тенденцію до зменшення кількості ДТП з постраждалими (– 64,4%), а також чисельності загиблих (– 44,1%) і травмованих (– 66,0%) за вказаний період, що в основному пов’язано з неповним обліком статистичних даних, які не надходять з тимчасово окупованих територій, і територій, на яких ведуться бойові дії. Відчутного покращення безпекової ситуації у сфері дорожнього руху не відбулося. У 2023 р. чисельність жертв ДТП зростає, особливо серед дітей і пішоходів. Най-частіше в аваріях зазнають серйозних травм або смерті водії (40,7%) і пасажири (32,7%), а також пішоходи (20,7%) та велосипедисти (5,7%). За віком переважають особи, яким 21-64 роки, за ними йдуть діти від народження до 15 років – 7,8%, особи від 65 років і старші – 6,2%, а також 16-17-річні – 4,8%. З’явилися нові учасники дорожнього руху, а саме: військовослужбовці, волонтери, члени територіальної оборони, які нерідко створюють аварійні ситуації на дорогах або стають жертвами ДТП. В умовах затяжної війни спостерігається збільшення проявів віктимної поведінки серед користувачів доріг і одночасно знижується дисциплінованість водіїв транспортних засобів. Найбільша кількість загиблих і травмованих у ДТП фіксується у прифронтових регіонах та столиці. Стабілізувалася ситуація на західній частині України. Значний вплив на віктимізацію населення здійснюють інфраструктурні, психологічні і поведінкові фактори, пов’язані з війною. Близько половини пішоходів і третина велосипедистів загинули або зазнали серйозних травм з власної вини, ігноруючи правила обережності. У зоні підвищеного ризику перебувають мотоциклісти, водії скутерів, електросамокатів, які рухаються проїзною частиною без захисних шоломів у темну пору доби. Контингент вразливих до аварій учасників дорожнього руху стрімко збільшується за рахунок маломобільних груп населення, що постраждали внаслідок війни. Це має бути враховано державою в новій стратегії забезпечення безпеки дорожнього руху.
The article analyzes the level, structure, and dynamics of road traffic accidents with casualties, fatalities, and injuries for 2012-2023 years in Ukraine. A stable general trend towards a decrease in the number of road accidents with victims (– 64.4%), as well as the number of dead (– 44.1%) and injured (– 66.0%) over the specified period, which is mainly related to incomplete accounting of statistical data that do not come from temporarily occupied territories and territories where hostilities are taking place. There was no noticeable improvement in the safety situation in the field of road traffic. In 2023 year, the number of road accident victims will increase, especially among children and pedestrians. Most often, accidents result in serious injuries or death are drivers (40.7%) and passengers (32.7%), as well as pedestrians (20.7%) and cyclists (5.7%) are most often seriously injured or killed in accidents. By age, people aged 21-64 dominate, followed by children from birth to 15 years old – 7.8%, people from 65 years and older – 6.2%, and 16-17-year-olds – 4.8%. New road users have appeared, namely: military personnel, volunteers, members of the territorial defense, who often create emergencies on the roads or become victims of road accidents. In the conditions of a protracted war, there is an increase in manifestations of victim behavior among road users, and at the same time, the discipline of vehicle drivers is decreasing. The largest number of dead and injured in road accidents fixed in the frontline regions and the capital. The situation in the western part of Ukraine stabilized. Infrastructural, psychological and behavioral factors related to war have a significant influence on the victimization of the population. About half of pedestrians and a third of cyclists killed or seriously injured through their own fault, ignoring safety rules. Motorcyclists, drivers of scooters, electric scooters, who move along the roadway without protective helmets in the dark are in the zone of increased risk. The number of road users vulnerable to accidents is rapidly increasing due to the low-mobility population groups affected by the war. This should be taken into account by the state in the new road safety strategy.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58557
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Серія: Право. Випуск 80. Том 2. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
296911-Текст статті-685224-1-10-20240118.pdf383.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.