Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58578
Title: Юридична відповідальність за незаконне перетинання державного кордону: зарубіжний досвід правового регулювання
Other Titles: Legal responsibility for illegal crossing of the state border: foreign experience of legal regulation
Authors: Гаврік, Р.
Демчик, Н.
Keywords: незаконне перетинання державного кордону, державний кордон, адміністративна відповідальність, кримінальна відповідальність, адміністративне правопорушення, illegal crossing of the state border, state border, administrative responsibility, criminal liability, administrative offense
Issue Date: 2022
Citation: Гаврік Р. Юридична відповідальність за незаконне перетинання державного кордону: зарубіжний досвід правового регулювання / Р. Гаврік, Н. Демчик // Аналітично-порівняльне правознавство / голов. ред.: Ю. М. Бисага; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2022. – №1. – С. 137-140. URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/258835/255599
Abstract: В науковій статті автори провели наукове дослідження зарубіжного досвіду притягнення до юридичної відповідальності за незаконне перетинання державного кордону за законодавством суміжних держав та держав Європейського Союзу. На підставі проведеного дослідження, автори дійшли висновку, що відповідно до зарубіжного законодавства щодо відповідальності за незаконне перетинання державного кордону, за такі діяння переважно передбачається кримінальна відповідальність (передусім пострадянські держави, крім України, Білорусі, Естонії та Молдови; Сполучене королівство Великої Британії та Північної Ірландії; Польща; Франція; Німеччина). Однак, законодавство багатьох держав Європейського Союзу, в тому числі Чехії, Словаччини та Естонії передбачає кримінальну відповідальність лише у випадку наявності обтяжуючих обставин під час перетину державного кордону, передбачаючи адміністративну відповідальність за перетинання державного кордону в інших випадках. Такими обставинами є: застосування сили чи загроза неминучого застосування сили під час перетинання державного кордону, порушення повітряного кордону, ігнорування сигналу про зупинку або наказу, який надає посадова особа прикордонної служби, перетин кордону групою осіб або транспортним засобом у місці, не призначеному для перетину кордону, повторне правопорушення під час перетину кордону, завдання серйозної шкоди здоров’ю або життю посадовій особі прикордонної служби. Схожим чином здійснюється правове регулювання юридичної відповідальності за незаконне перетинання державного кордону і в Україні – це адміністративне правопорушення, однак за наявності кваліфікуючих обставин (незаконне перетинання державного кордону з метою нанесення шкоди інтересам держави, а також у разі вчинення незаконного перетинання державного кордону особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора) – злочин. Білоруське законодавство передбачає за незаконне перетинання державного кордону, яке відбувається вперше адміністративну відповідальність, а за повторне вчинення – кримінальну. Виключно як адміністративне правопорушення розглядають незаконне перетинання державного кордону такі держави, як Республіка Словенія та Республіка Молдова, законодавство яких взагалі не передбачає кримінальної відповідальності за незаконний в’їзд та незаконне перебування на території країни.
In the scientific article, the authors conducted a study of foreign experience in prosecuting for illegal crossing of the state border under the laws of neighboring countries and the European Union. Based on the study, the authors concluded that according to foreign legislation on liability for illegal crossing of the state border, such acts are mostly criminal liability (especially post-Soviet states, except Ukraine, Belarus, Estonia and Moldova; the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland; Poland; France; Germany). However, the legislation of many European Union countries, including the Czech Republic, Slovakia and Estonia, provides for criminal liability only if there are aggravating circumstances when crossing the state border, providing for administrative liability for crossing the state border in other cases. Such circumstances are: use of force or threat of imminent use of force when crossing the state border, violation of the air border, ignoring the stop signal or order issued by a border guard official, crossing the border by a group of persons or a vehicle in a place not intended to cross the border, repeated offense while crossing the border, causing serious damage to health or life of a border guard official. Similarly, the legal regulation of legal liability for illegal crossing of the state border in Ukraine is an administrative offense, but in the presence of qualifying circumstances (illegal crossing of the state border to harm the interests of the state, as well as illegal crossing of the state border by a person prohibited entry into the territory of Ukraine, or representatives of units of the armed forces or other law enforcement agencies of the aggressor state) – a crime. Belarusian law provides for administrative liability for illegal crossing of the state border for the first time, and criminal liability for repeated offenses. States such as the Republic of Slovenia and the Republic of Moldova, whose legislation does not provide for criminal liability for illegal entry and illegal stay in the country, consider illegal crossing of the state border exclusively as an administrative offense.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58578
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.pdf202.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.