Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58620
Title: Уповноважена особа як суб’єкт кримінального правопорушення за статтею 372 КК України
Other Titles: The authorized person as a subject of a criminal offense under Article 372 of the Criminal Code of Ukraine
Authors: Скрипник, К. Ю.
Keywords: кримінальне право, кримінальне правопорушення, притягнення завідомо невинного до кримінальної відповідальності, суб’єкт кримінального правопорушення, спеціальний суб’єкт, дізнавач, детектив, повідомлення про підозру, Criminal Law, criminal offence, attracting a deliberately innocent person to criminal responsibility, subject of a criminal offence, special subject, inquirer, detective, report of suspicion
Issue Date: 2023
Citation: Скрипник К. Ю. Уповноважена особа як суб’єкт кримінального правопорушення за статтею 372 КК України/ К. Ю. Скрипник // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2023. –Т. 2. Вип. 80. – С. 90-97. - Бібліогр.: с. 96-97 (16 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/296937/289922
Series/Report no.: Право;
Abstract: У статті шляхом системного тлумачення законодавства визначено перелік посадових осіб, які відносяться до «уповноважених на те законом осіб», в розумінні суб’єкта кримінального правопорушення, передбаченого статтею 372 КК України, які мають повноваження на повідомлення особам про підозру, а саме дізнавач та детектив. Актуальність вказаного дослідження зумовлена, в першу чергу, відсутністю ґрунтовних досліджень суб’єктів притягнення завідомо невинного до кримінальної відповідальності, окрім слідчого і прокурора, оскільки тривалий час у національному кримінальному процесуальному законодавстві лише слідчий і прокурор мали відповідні повноваження на повідомлення особі про підозру. Після впровадження в нашій державі інституту дізнавачів, а також детективів в науці кримінального права не було приділено достатньої уваги цим спеціальним суб’єктам кримінального правопорушення саме за статтею 372 КК України, тому в статті послідовно проаналізовано їх статус та повноваження. Розглянуто схожі та відмінні риси у процесуальному статусі слідчого та дізнавача. Визначено, що кримінальним процесуальним законодавством не передбачено права дізнавачів на вручення письмового повідомлення про підозру, що спричиняє різне розуміння та втілення на практиці процедури притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення кримінальних проступків. Також досліджено статус детектива як нового явища для українських реалій у складі таких органів як Національне антикорупційне бюро України та Бюро економічної безпеки України. Виокремлено комплекс повноважень детектива як симбіоз особи, уповноваженої на проведення і досудового розслідування, і оперативно-розшукової діяльності, а також наголошено на можливості притягнення детектива до кримінальної відповідальності за ст. 372 КК України фактично при здійсненні ним повноважень слідчого. За результатами проведеного дослідження обґрунтовано необхідність внесення змін до диспозиції статті 372 КК України, а саме визначення закритого переліку суб’єктів кримінального правопорушення – «прокурор, слідчий, детектив, дізнавач».
The article, through a systematic interpretation of the legislation, defines a list of officials who belong to “persons authorized to do so by law”, in the sense of the subject of a criminal offense provided for in Article 372 of the Criminal Code of Ukraine, who have the authority to report persons of suspicion, namely, an inquirer and a detective. The topicality of this research is due, first of all, to the lack of thorough research on the subjects of the attracting a deliberately innocent person to criminal responsibility, except for the investigator and the prosecutor, since for a long time in the national criminal procedural legislation only the investigator and the prosecutor had the appropriate authority to report a person of suspicion. After the introduction in our state of the institute of inquirers, as well as detectives in the science of criminal law, not enough attention was paid to these special subjects of a criminal offense specifically under Article 372 of the Criminal Code of Ukraine, so the article consistently analyzes their status and authority. Have been considered similar and distinctive features in the procedural status of the investigator and inquirer. Have been determined that the criminal procedural legislation does not provide for the right of inquirers to be served with a written report of suspicion, which causes different understanding and implementation in practice of the procedure of attracting to criminal responsibility for committing criminal misdemeanors. The status of the detective as a new phenomenon for Ukrainian realities within such bodies as the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine and the Bureau of Economic Security of Ukraine was also researched. The set of powers of the detective has been singled out as a symbiosis of a person authorized to conduct both pre-trial investigation and operational search activities, and it also has been emphasized the possibility of attracting the detective to criminal liability under Article 372 of the Criminal Code of Ukraine when he was actually exercising the powers of an investigator. Based on the results of the research, the necessity of making changes to the provision of Article 372 of the Criminal Code of Ukraine, namely the definition of the closed list of subjects of criminal offenses - “prosecutor, investigator, detective, inquirer” has been substantiated.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58620
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Серія: Право. Випуск 80. Том 2. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
296937-Текст статті-685293-1-10-20240118.pdf388.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.