Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58630
Название: Актуальні проблеми реформування системи вищої освіти в Україні: правовий аспект
Другие названия: Current problems of higher education system reform in Ukraine: legal aspect
Авторы: Тимчак, Василь Васильович
Ключевые слова: освітній процес, нормативно-правове регулювання, урядові ініціативи, educational process, normativelegal regulation, government initiatives
Дата публикации: 2022
Библиографическое описание: Тимчак В. В. Актуальні проблеми реформування системи вищої освіти в Україні: правовий аспект / В. В. Тимчак // Аналітично-порівняльне правознавство / голов. ред.: Ю. М. Бисага; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2022. – №1. – С. 228-231. URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/259630/256983
Краткий осмотр (реферат): Державна політика у сфері освіти і науки відіграє вирішальну роль у забезпеченні розвитку людського капіталу та отриманні економічної вигоди у вигляді сталого зростання й конкурентної економіки, а значить суспільного та індивідуального добробуту, майбутнього процвітання та якості життя. Досягнення цих цілей потребує узгоджених політичних ініціатив, ефективних управлінських рішень та довгострокових інвестицій. Стабілізація та подальше соціально-економічне зростання України багато в чому залежить від якісної підготовки фахівців, рівень компетентностей яких міг би забезпечити виробництво наукоємної та конкурентоспроможної на світовому ринку продукції, зробити економіку України більш стійкою до наслідків глобалізації ринку. Оновлення, а фактично — становлення національної системи вищої освіти, осучаснення змісту освіти та технологій навчання, запровадження сучасних форм організації навчального процесу, які б відповідали масштабним суспільним та економічним перетворенням, що почали відбуватись в Україні. У статті здійснено аналіз процесів реформування вищої освіти в Україні на предметно-практичному та теоретико-законодавчому рівнях. Розглядаються ініціативи Кабінету Міністрів України, профільні нормативно-правові акти (зокрема Закон України «Про освіту»), перспективи запровадження системи отримання знань у відповідності до стандартів права Європейського Союзу (зокрема, щодо виконання вимог Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом). У науковому досліджені проаналізовано твердження вітчизняних науковців, що стосуються проблем реформування системи вищої освіти, проведено паралелі між поняттями та головними завдання такої реформи. Виокремлено перспективи ефективізації освітньої системи в Україні, надано авторське тлумачення наявних юридичних колізій зазначеної сфери. Розглядаючи дану проблематику, слід зазначити, що демократизація вищої освіти є частиною загального процесу демократизації освіти, яка передбачає ліквідацію монополії держави на освіту і перехід до суспільно-державної системи, самостійність освітніх установ у виборі цілей, змісту, організації та методів роботи.
The state policy in the field of education and science plays a decisive role in ensuring the development of human capital and obtaining economic benefits in the form of sustainable growth and competitive economy, and means public and individual well-being, future prosperity and quality of life. Stabilization and further socio-economic growth of Ukraine largely depends on the qualitative training of specialists whose level of competence could provide the production of a science-intensive and competitive in the world market of products, to make Ukraine’s economy more resistant to the effects of market globalization. Update, but in fact - the formation of a national higher education system, modernization of the content of education and technologies of training, introduction of modern forms of organization of the educational process that would meet large-scale social and economic transformations that began to take place in Ukraine. The article analyzes the processes of reforming higher education in Ukraine at the substantialpractical and theoretical and legislative levels. The initiatives of the Cabinet of Ministers of Ukraine are considered, profile normative legal acts (in particular the Law of Ukraine «On Education»), prospects for introducing a system for obtaining knowledge in accordance with the standards of the law of the European Union (in particular regarding the implementation of the requirements of the Association Agreement between Ukraine and the European Union). The scientific research analyzes the statements of domestic scholars concerning the problems of reforming the system of higher education, parallels between the concepts and the main tasks of such reform. The prospects of efficiency of the educational system in Ukraine are outlined, author’s interpretation of existing legal conflicts of the specified sphere is provided. Considering this issue, it should be noted that the democratization of higher education is part of the general process of democratization of education, which provides for the elimination of the state’s monopoly on education and the transition to the socio-state system, independence of educational institutions in choosing the goals, content, organization and methods of work.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58630
ISSN: 2788-6018
Располагается в коллекциях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2022

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ.pdf179.59 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.