Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58722
Title: Публічне адміністрування та державне управління: особливості співвідношення
Other Titles: Public administration and governance: features of the ratio
Authors: Жукова, Є. О.
Keywords: публічне адміністрування, державне управління, інтереси, права і свободи, суспільні відносини, адміністративне право, public administration, governance, interests, rights and freedoms, public relations, administrative law
Issue Date: 2022
Citation: Жукова Є. О. Публічне адміністрування та державне управління: особливості співвідношення / Є. О. Жукова // Аналітично-порівняльне правознавство / голов. ред.: Ю. М. Бисага; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2022. – №2. – С. 137-140. URL
Abstract: Мета статті полягала в тому, щоб визначити особливості розмежування категорій державного управління та публічного адміністрування. Акцентовано увагу на тому, що проблема співвідношення публічного адміністрування та державного управління є актуальною для науки адміністративного права, оскільки ці категорії іноді ототожнюються. Це створює хибне уявлення про їх сутність як на теоретико-методологічному, так і на практично-управлінському рівні. Обґрунтовано, що відмінність між публічним адмініструванням і державним управлінням полягає у наступному: а) державне управління виступає засобом впливу держави на суспільство і громадян для досягнення передусім інтересів держави, натомість публічне адміністрування є насамперед способом задовольнити інтереси фізичних та юридичних осіб, за допомогою наявного у публічної адміністрації потенціалу (правового, фінансового, кадрового, інформаційного тощо); б) державне управління не передбачає або ігнорує зворотний зв’язок із суспільством та окремими соціальними групами стосовно схвалення окремих рішень чи державних політик та їх зміни у разі несхвалення громадянами, тоді як публічне адміністрування має своєю невід’ємною ознакою систематичне вивчення задоволення суспільством і громадянами діями публічної адміністрації і удосконалення її діяльності залежно від отриманого зворотного зв’язку; в) державне управління завжди політизоване, в основі всіх його заходів лежать політичні рішення, а публічне адміністрування є деполітизованим технократичним процесом виконання публічною адміністрацією своїх завдань, необхідних для забезпечення потреб та інтересів суспільства і громадян (або, щонайменше, прагне до деполітизованості та технократичності); г) для державного управління характерним є суб’єкт-об’єктний підхід, за якого держава активно змінює поведінку та свідомість громадянина, а для публічного адміністрування – суб’єкт-суб’єктний, партнерський, де держава і громадянин постають як рівноправні учасники суспільних відносин, спрямованих на забезпечення життєдіяльності суспільства, забезпечення прав та інтересів фізичних та юридичних осіб.
The purpose of the article was to determine the features of the distinction between the categories of governance and public administration. Attention is focused on the fact that the problem of the relationship between public administration and governance is relevant for the science of administrative law, since these categories are sometimes identified. This creates a false idea of their essence both at the theoretical-methodological and managerial levels. The rationale is given that the difference between public administration and governance is as follows: a) governance acts as a means of state influence on society and citizens in order to achieve, first of all, the interests of the state, while public administration is primarily a way to satisfy the interests of individuals and legal entities, with using the potential available in the public administration (legal, financial, personnel, information, etc.); b) governance does not provide for or ignores feedback from society and individual social groups on the approval of certain decisions or state policies and their changes in case of disapproval by citizens, while public administration has as its integral feature the systematic study of society and citizens’ satisfaction with the actions of public administration and its improvement activities depending on the feedback received; c) governance is always politicized, all its measures are based on political decisions, and public administration is a depoliticized technocratic process of public administration performing its tasks necessary to ensure the needs and interests of society and citizens (or, at least, tends to be depoliticized and technocratic); d) governance is characterized by a subject-object approach, in which the state actively changes the behavior and consciousness of a citizen, and for public administration - a subject-subject, partner approach, where the state and the citizen appear as equal participants in public relations aimed at ensuring the life of society, ensuring rights and interests of individuals and legal entities.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58722
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 2 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПУБЛІЧНЕ АДМІНІСТРУВАННЯ.pdf218.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.