Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58737
Title: | Information linguistics as one of the newest areas of linguistic research |
Other Titles: | Інформаційна лінгвістика як один із новітніх напрямів лінгвістичних досліджень |
Authors: | Shevchuk, T. R. Yasinska, O. V. |
Keywords: | information linguistics, cognitive linguistics, traditional linguistics, information, knowledge, artificial intelligence, communication environment, language tools, інформаційна лінгвістика, когнітивна лінгвістика, традиційна лінгвістика, інформація, знання, штучний інтелект, комунікаційне середовище, мовні засоби |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Shevchuk, T. R. Information linguistics as one of the newest areas of linguistic research / T. R. Shevchuk, O. V. Yasinska // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Вип. 16. – C. 100–103. – Бібліогр.: с. 103 (9 назв); рез. укр., англ. |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | The article gives in detail information linguistics as one of the newest directions of linguistic research. The position
of researchers on the need to distinguish between these concepts was outlined. The sciences with which it is closely
intertwined were singled out. The views of various well-known linguists-scientists on the research problem have been
studied. The interaction of the language information subsystem with other information external environment systems was
analyzed. It was highlighted that the language unit as a kind of material objects under certain conditions of functioning
can act as a source of information. It was proved that this approach coincides with the views of this problem of cognitive
psychology, which studies ways to obtain information about the world, forms of human representation of this information,
forms of its storage in memory and transformation into knowledge, and the impact of this knowledge on attention
and human behavior. The clear purpose of the chosen topic was determined, which was conditioned by the general
tendency of modern linguistic studies within the limits of information linguistics. It is stated that in the circle of linguistic
sciences the direction which can be characterized as information linguistics is naturally allocated. It was proved that
the interaction of scientific directions in the study of natural language within the information linguistics in the performance
of the above tasks, the solution of which is possible only with the integration of different areas of science. It was concluded
that linguistic means of expression of different types of information are perceived by us as a subject for research within
the information aspect of cognitive linguistics, which, on the one hand, is integrative, i.e. combines the achievements of different areas of traditional linguistics, and on the other the approach there is a link between traditional linguistics
and related sciences. It was postulated that the information aspect of linguistics is so universal and promising for further
research and application that it requires increased attention from linguists. Prospects for further research of this scientific
problem were determined, which are the need and necessity for significant integrated efforts of multidisciplinary teams
of scientists for the development of this scientific issue. У статті детально описано інформаційну лінгвістику як один із новітніх напрямів лінгвістичних досліджень. Окреслено позицію дослідників щодо необхідності розмежування даних понять. Виокремлено науки, з якими вона тісно переплітається. Досліджено погляди різних відомих лінгвістів-науковців щодо проблеми дослідження. Проаналізовано взаємодію інформаційної підсистеми мови з іншими інформаційними зовнішніми системами середовища. Висвітлено, що і мовна одиниця як різновид матеріальних об’єктів за певних умов функціонування здатна виступати джерелом інформації. Доведено, що такий підхід є співзвучним поглядам на зазначену проблему представників когнітивної психології, що вивчає способи отримання людиною інформації про світ, форми уявлення людиною цієї інформації, форми її зберігання в пам’яті й перетворення на знання, а також вплив цих знань на увагу і поведінку людини. Визначено чітку мету вибраної теми, яка зумовлена загальною тенденцією сучасних лінгвістичних студій у межах інформаційної лінгвістики. Констатовано, що в колі лінгвістичних наук природно виокремлюється напрям, який можна охарактеризувати як інформаційну лінгвістику. Доведено той факт, що особливої актуальності набуває взаємодія наукових напрямів у дослідженні природної мови в межах інформаційної лінгвістики під час виконання нею зазначених вище завдань, вирішення яких можливе лише за умов інтеграції різних напрямів науки. Зроблено висновок про те, що мовні засоби вираження різних типів інформації сприймаються нами як предмет для дослідження в межах інформаційного аспекту когнітивної лінгвістики, який, з одного боку, є інтегративним, тобто об’єднує досягнення різних напрямів традиційної лінгвістики, а з іншого боку, інформаційний підхід є з’єднувальною ланкою традиційної лінгвістики із суміжними науками. Постулюється факт про те, що інформаційний аспект лінгвістики є настільки універсальним і перспективним для подальшого дослідження та застосування, що потребує посиленої уваги з боку лінгвістів. Визначаються перспективи подальшого дослідження цієї наукової проблеми, які полягають у необхідності та потребі значних інтегрованих зусиль різногалузевих колективів науковців для розвитку даної наукової проблематики. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58737 |
ISSN: | 2663-4880 |
Appears in Collections: | Закарпатські філологічні студії Випуск 16 2021 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
INFORMATION LINGUISTICS AS ONE OF THE NEWEST AREAS.pdf | 450.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.