Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58824
Название: | Діалог із книгою книг у драматичній поемі Лесі Українки "Одержима" |
Другие названия: | Dialogue with the book of books in Lesya Ukrainka’s dramatic poem “Obsessed” |
Авторы: | Жванія, Л. В. |
Ключевые слова: | драматична поема, Леся Українка, одержимість, Біблія, Євангеліє, образ Христа, dramatic poem, Lesya Ukrainka, obsession, Bible, Gospel, image of Christ |
Дата публикации: | 2021 |
Издательство: | Видавничий дім "Гельветика" |
Библиографическое описание: | Жванія, Л. В. Діалог із книгою книг у драматичній поемі Лесі Українки "Одержима" / Л. В. Жванія // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Вип. 16. – C. 287–293. – Бібліогр.: с. 292–293 (19 назв); рез. укр., англ. |
Серия/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Краткий осмотр (реферат): | Стаття присвячена дослідженню смислових пластів драматичної поеми Лесі Українки «Одержима», які розкриваються внаслідок співвіднесеності твору з біблійним текстом. Розглядаються особливості інтерпретації Євангельських образів і мотивів. Особлива увага приділяється художній репрезентації образу Христа. Зазначається, що
в інтерпретації цього образу авторка не виходить за межі християнського канону. Месія у драматичній поемі суворий і справедливий суддя, як і належить Божому «помазанику» – царю. Вказується, що основний акцент авторка
робить на тому, як образ Месії переломлюється крізь бачення головної героїні твору. В очах Міріам Месія постає
насамперед людиною, а не Богом. Звідси її спроби вмістити його Божественну сутність у межі суто людських ціннісних координат на кшталт щастя – нещастя. Вона сприймає Месію як «сина людського», адже піднятися до розуміння суті спокутної місії Христа, його проповіді любові і всепрощення дано не всім.
Зазначається, що самотність і страждання виявляються фундаментальними модусами існування головних
героїв драми Лесі Українки.
Обґрунтовується припущення, що Міріам – тип нерозкаяної грішниці, яка повторює на своєму, людському рівні
шлях Христа. Це є свого роду пародією, яка покликана підкреслити головну ідею: для недосконалої людської свідомості важко осягнути той ідеал любові, який втілено в образі Христа.
Особливості трансформації Новозавітних образів і сюжетів у творі співвідносяться зі світоглядною позицією
його авторки. Зазначено, що звернення Лесі Українки в драматичній поемі «Одержима» до біблійного тексту постає
вираженням її духовних і творчих шукань. Переосмислюючи Євангельський сюжет у руслі екзистенціальної філософії, авторка намагається знайти відповіді на «вічні» питання про сутність свободи, любові і ненависті, про сенс
людської і Божественної жертовності. The article is devoted to the study of the semantic layers of the dramatic poem “Obsessed” by Lesya Ukrainka, which are revealed due to the correlation of the work with the biblical text. The features of the interpretation of the Gospel images and motives are considered. Particular attention is paid to the artistic representation of the image of Christ. It is noted that in the interpretation of this image the author does not go beyond the Christian canon. The Messiah in the dramatic poem is a stern and just judge, as befits God’s “anointed one”, the king. It is indicated that the author makes the main emphasis on how the image of the Messiah is refracted through the vision of the main character of the work. In Miriam’s eyes, the Messiah appears primarily as a man, not as God. Hence her attempts to place his Divine essence within the limits of purely human value coordinates such as happiness - unhappiness. She perceives the Messiah as the “son of man”, for not everyone is able to rise to an understanding of the essence of Christ’s redemptive mission, his preaching of love and forgiveness. The assumption is substantiated that Miriam is a type of unrepentant sinner who repeats the path of Christ on her human level. This is a kind of parody, which is designed to emphasize the main idea: it is difficult for the imperfect human consciousness to comprehend the ideal of love, which is embodied in the image of Christ. The features of the transformation of New Testament images and plots in the work correlate with the ideological position of its author. It is noted that Lesya Ukrainka’s appeal in the dramatic poem “Obsessed” to the biblical text is an expression of her spiritual and creative pursuits. Rethinking the Gospel story in line with existential philosophy, the author tries to find answers to “eternal” questions about the essence of freedom, love and hate, about the meaning of human and Divine sacrifice. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58824 |
ISSN: | 2663-4880 |
Располагается в коллекциях: | Закарпатські філологічні студії Випуск 16 2021 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ДІАЛОГ ІЗ КНИГОЮ КНИГ.pdf | 479.4 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.