Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58848
Title: | Regulation of the migration crisis in the EU: a foreign policy dimension |
Authors: | Atabayeva, Dinara Tashtemkhanova, Raikhan |
Keywords: | міграційна криза, ЄС, зовнішній вимір, інструменти зовнішньої політики, міжнародні відносини |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | ДВНЗ "УжНУ" |
Citation: | Atabayeva, D. Regulation of the migration crisis in the EU: a foreign policy dimension / Dinara Atabayeva, Raikhan Tashtemkhanova // Міжнародний науковий вісник : зб. наук. пр. / редкол.: І. В. Артьомов (голов. ред), В. І. Андрейко, П. В. Токар та ін. – Ужгород : ДВНЗ "УжНУ", 2020. – Спецвип. 1(21) за матеріалами Міжнар. наук.-практ. онлайн-конф. «Міграційна політика України в умовах глобалізації: досвід управління та ризики сьогодення» та міжнар. наук. семінару на тему «Європейська дипломатія в умовах еволюції інституційної системи ЄС» (м. Ужгород, 24 березня – 15 квітня 2020 р.) – С. 43–52. – Рез. укр., – Бібліогр.: с. 51–52 (9 назв) |
Series/Report no.: | Міжнародний науковий вісник; |
Abstract: | Міграційна криза 2015 року в Європі загострила протиріччя в інститутах ЄС. Нездатність і відсутність політичної волі країн-членів ЄС підтримати солідарність і організувати спільні дії з врегулювання ситуації викликала негативні наслідки як для Союзу, так і для окремих країн-учасниць, що виразилися в зростанні популістських рухів, які маніпулюють фобіями європейського суспільства. Ще з кінця 1990-х років ЄС прагне розвивати так званий «зовнішній вимір» співпраці з питань імміграції та надання притулку, що полягає в спробах управляти міграцією за допомогою співпраці з третіми країнами. В цілому існує 2 концепції «зовнішнього виміру»: перша полягає у виведенні традиційних інструментів контролю міграції (національних і союзних) на міжнародний рівень, друга - в запобіганні причин міграції та потоків біженців через сприяння розвитку третіх країн і вдосконалення інструментів зовнішньої політики. Обидва підходи є взаємодоповнюючими, а їх реалізація може позитивно позначитися на контролі міграційних потоків, захисту біженців та відносинах ЄС з третіми країнами, де Туреччина і Північна Африка є пріоритетними напрямами співпраці. Крім кризи солідарності і відсутності чітко вироблених механізмів взаємодії, особливість міграційної політики ЄС полягає в її багаторівневому і багатофакторному характері. У зв'язку з цим, прийняті ЄС заходи для вирішення кризи біженців 2015 року не є панацеєю і не виключають повторення подій. Проте в пріоритетах політики і дипломатії ЄС намітилося явне зрушення на користь більш жорсткого реагування на міграційну ситуацію. Головною турботою ЄС є вже не права людини, демократія або хороші відносини з сусідніми державами (наприклад, Туреччиною), а підтримка цілісності і порядку в країнах ЄС. Таким чином, реалістичне мислення, пов'язане з виживанням наднаціонального утворення, превалює над економічними міркуваннями, міжнародними відносинами та ін. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58848 |
ISSN: | 2218-5348 |
Appears in Collections: | Міжнародний науковий вісник. Випуск 1 (21) 2020 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
REGULATION OF THE MIGRATION CRISIS IN THE EU.pdf | 855.01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.