Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58876
Назва: | Особливості досягнення комічного ефекту в американських ситкомах (на матеріалі телесеріалу "Sex and the City") |
Інші назви: | Specificity of creating of comical effect in American situational comedy (case study of sitcom "Sex and the City") |
Автори: | Заболотська, О. В. |
Ключові слова: | категорія комічного, іронія, сарказм, метафора, оказіоналізм, телесеріал, category of comical, irony, sarcasm, metaphor, occasionalism, sitcom |
Дата публікації: | 2018 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Заболотська, О. В. Особливості досягнення комічного ефекту в американських ситкомах (на матеріалі телесеріалу "Sex and the City") / О. В. Заболотська // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), О. Ю. Кочмар, Х. І. Зикань та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2018. – Т. 1, Вип. 4. – C. 35–40. – Бібліогр.: с. 40 (7 назв); рез. укр., англ. |
Серія/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто категорію комічного з позицій лінгвістики та поетики художнього тексту; на матеріалі телесеріалу «Секс і місто» визначено особливості досягнення комічного ефекту в ситуативній комедії на всіх мовних рівнях (лексичному, синтаксичному), доведено, що найпоширенішим серед стилістичних прийомів, які вербалізують
ефект комічного, виступають метафори, метонімії, епітети, антономазія, гіпербола, порівняння, гра слів. Охарактеризовано функції вживання іронії як тропу: для зображення характеру персонажів та їхніх специфічних рис, комічності життя та певних ситуацій. Виокремлено декілька лексико-семантичних груп метафор, які використовують
у своєму мовленні герої телесеріалу: метафори, що пов'язані з містом, людьми, життям. Виявлено оказіоналізми,
які вживають героїні для вираження їхнього саркастичного ставлення до чоловіків і всього, що з ними пов'язано.
Здійснено статистичні підрахунки найпоширеніших засобів створення комічного ефекту серед фігур заміщення. This article observes the category of comical from the position of linguistics and poetics of a literary text; on the case study of sitcom “Sex and the City” it is defined the specificity of creating of comical effect in a situational comedy on all lingual levels (lexical, syntactical). It is proved that the most widely spread stylistic devices, which verbalize the comical effect, are: metaphor, metonymy, epithet, hyperbole, antonomasia, simile and pun. It is characterized some functions of using irony as a trope: for depicting personages’ characters and their specific features, for revealing comical sides of modern life and peculiar situations. Some lexical and semantic groups of metaphors are singled out in the speech of heroes of TV-show: metaphors, connected with life, and metaphors, connected with people. The occasional words, which are used by heroines of sitcom for expressing their sarcastic attitude to men and everything that deals with them are outlined in this article. The statistic results of the most frequently used means of creating comical effect among figures of substitution are given. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58876 |
ISSN: | 2524-0390 |
Розташовується у зібраннях: | Закарпатські філологічні студії Випуск 4 Том 1 2018 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ОСОБЛИВОСТІ ДОСЯГНЕННЯ КОМІЧНОГО ЕФЕКТУ.pdf | 237.34 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.