Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59122
Title: Художній текст як засіб формування середнього рівня володіння українською мовою як іноземною
Other Titles: Artistic text as a means of forming an average level of proficiency in Ukrainian as a foreign language
Authors: Галайчук, О. В.
Трумко, О. М.
Keywords: українська мова як іноземна, художній текст, Леся Українка, комунікація, проєкт заняття, Ukrainian as a foreign language, artistic text, Lesya Ukrainka, communication, lesson project
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Галайчук, О. В. Художній текст як засіб формування середнього рівня володіння українською мовою як іноземною / О. В. Галайчук, О. М. Трумко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Вип. 18. – C. 36–40. – Бібліогр.: с. 39–40 (18 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті розглянуто художній текст як один із інструментів формування комунікативних навичок під час вивчення української мови як іноземної. З’ясовано, що використання у навчальному процесі художніх творів українських письменників, а також системи навчально-методичних вправ і завдань до них дають змогу іншомовним студентам не лише ознайомитися з нашою літературою та культурою, а й здобути чи вдосконалити рівень знань та умінь у володінні українською мовою. Опрацьовано зразки сертифікаційних завдань і вимоги, які ставляться до іноземців, котрі вивчають українську мову як іноземну на середньому рівні, щодо теми «Традиції, звичаї, свята». Доведено, що поетичні та прозові твори Лесі Українки є цінним джерелом для методичних розробок навчальних текстів для іншомовців. Запропоновано проєкт заняття з української мови як іноземної на тему «Традиції, звичаї, свята» (рівень В2) на основі прозового твору Лесі Українки «Святий вечір!» До тексту розроблено систему дотекстових і післятекстових вправ. Завдання спрямовані на розвиток мовленнєвих навичок та умінь, вивчення і застосування у різних комунікативних ситуаціях нових слів, перевірку розуміння змісту прочитаного. Творчі вправи сприятимуть розвитку уяви, дозволять застосувати вивчений матеріал на практиці. Передбачається, що студенти, котрі здобувають середній рівень володіння українською мовою як іноземною, матимуть можливість не лише правильно зрозуміти кожен окремий «образок», а й, застосувавши попередні знання про святкування Різдва в Україні, побачити цілісність усього твору. Зроблено висновок, що запропонований проєкт заняття може служити взірцем для методичних розробок на інші теми через інтегрування художніх тестів, актуальних для опанування на середньому рівні.
The article considers the artistic text as one of the means of forming communicative skills during the study of the Ukrainian language as a foreign language. It was found that the use of works of art Ukrainian writers in the educational process, as well as the system of educational and methodical exercises and tasks to allow foreign students not only to get acquainted with our literature and culture, but also to acquire or improve knowledge and skills of Ukrainian language. Certification tasks and requirements on the topic “Traditions, customs, holidays” for foreigners studying the Ukrainian language were analyzed. It was proved that the poetic and prose works of Lesya Ukrainka are a valuable source for methodical development of educational texts for foreigners. In this article, the authors offer a draft lesson on the Ukrainian language as a foreign language on the topic “Traditions, customs, holidays” (level B2) based on the work of Lesya Ukrainka “Holy evening!”. A system of pre-text and post-text exercises has been developed for the text. Tasks are aimed at developing speech skills and abilities, learning and using new words in different communicative situations, testing understanding of the meaning of what is read. It is expected that students who acquire an average level of proficiency in Ukrainian as a foreign language will be able not only to correctly understand each section of the work of art, but also, applying previous knowledge about celebrating Christmas in Ukraine, to see the integrity of this work. It is concluded that the proposed project of the lesson can serve as a model for methodological developments on other topics through the integration of art tests that are relevant for mastering at the intermediate level.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59122
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 18. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ХУДОЖНІЙ ТЕКСТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ.pdf525 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.