Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59409
Title: Художні форми відображення свідомості героя у драмі Юрія Косача «Облога»
Other Titles: The artistic forms of the hero’s consciousness reflection in drama of Yuriy Kosach “The Siege”
Authors: Атаманчук, В. П.
Keywords: драма, драматична дія, конфлікт, діалог, свідомість, герой, реконструкція, drama, dramatic action, conflict, dialogue, consciousness, hero, reconstruction
Issue Date: 2018
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Атаманчук, В. П. Художні форми відображення свідомості героя у драмі Юрія Косача «Облога» / В. П. Атаманчук // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), О. Ю. Кочмар, Х. І. Зикань та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2018. – Вип. 6. – C. 169–172. – Бібліогр.: с. 172 (8 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті аналізується драма Ю. Косача «Облога» через призму відображення свідомості героїв твору, що виступає чинником конструювання художньої реальності. Досліджуються особливості побудови драматичної дії, які зумовлюються формуванням художніх версій імовірних історичних перспектив. Вивчається своєрідність утворення та розгортання інтриги у драмі.
The article analyzes the drama of Y. Kosach “The Siege” through the prism of the heroes’ consciousness reflection in the literary work, which is presented as a factor of the artistic reality construction. The peculiarities of constructing a dramatic action, which are conditioned by the formation of artistic versions of probable historical prospects, are explored. The features of creating and deploying an intrigue in the drama are studied.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59409
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 6 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ХУДОЖНІ ФОРМИ ВІДОБРАЖЕННЯ.pdf180.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.