Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59615
Назва: Channeling as pragmatically marked discourse
Інші назви: Ченелінг як прагматично маркований дискурс
Автори: Petryk, T. V.
Ключові слова: addresser, addressee, pragmatically marked, suggestive power, implicitness, identification, адресат, адресант, прагматично маркований, сугестивний потенціал, імпліцитність, ототожнення
Дата публікації: 2019
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Petryk, T. V. Channeling as pragmatically marked discourse / T. V. Petryk // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), А. І. Девіцька, М. Т. Вереш та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2019. – Вип. 12. – С. 114–119. – Бібліогр.: с. 118–119 (11 назв); рез. укр., англ.
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): This article continues a series of publications dedicated to channeling discourse analysis. Channelings, as an integral part of the New Age teachings, are produced in several languages with the biggest popularity in the USA from where they spread to other countries and continents. Channeling, as a modern substitution for God’s revelations, is defined as communication of a non-physical entity and the human beings, with a channeler as the mediator of communication. As a separate type of discourse channeling presents an interesting type of communication from the point of view of its structure, informative counterpart and the means of influencing human conscious. The research is carried out within the domain of cognitive-communicative paradigm and employs such methods of analysis as inferential, descriptive, pragmatics. The article tackles the problem of suggestive influence of channelings on the readers and focuses on the means of its verbalisation in the texts of modern American channelings, namely the channelings of Seth (through Jane Roberts) and Kryon (through Lee Carroll). The analysis is carried out on the lexical-semantic (channeler’s verbalisation of the message), syntactic (structures performing suggestive influence) and pragmatic (intentions of the addresser) levels. The conducted research shows that suggestion is one of the dominant features of channelling discourse, which reveals itself at different levels of text organisation. Therefore it makes it possible to define channelling as a pragmatically marked type of discourse, aimed at a definite perlocutive effect – changing the outlook of the reader, his/her values and style of life. The article describes in details the means of the suggestive influence employed in the texts of the analysed channelings, including such textual categories as implicitness (realised in the model “if…, then” at the deep structure level of the sentence) and identification (the addresser positioning himself as a member of his addressee’s group). The prospects for the research on the suggestive power of channeling discourse include: (a) category of author’s modality; (b) imperative constructions and modal verbs; c) a comparative research on channeling discourse and other types of discourses with suggestive potential, etc.
Стаття продовжує серію публікацій, присвячених аналізу ченелінг-дискурсу. Ченелінги як складник учення нью ейдж виходять у світ різними мовами, однак найбільшу популярність вони отримали у США, звідки й поширилися до інших країн і континентів. Ченелінги існують як певною мірою сучасні божественні одкровення, оскільки вони, по суті, є комунікацією істот нематеріальних вимірів із людиною, а посередником цієї комунікації є так званий ченелер (людина у стані трансу чи напівтрансу). Як окремий вид дискурсу ченелінг цікавий із погляду структури, інформативного складника та засобів мовленнєвого впливу на свідомість читача. Дослідження виконано в межах когнітивно-комунікативної парадигми, застосовано такі методи аналізу, як інференційний, дескриптивний і метод прагматичного аналізу. У статті проаналізовано проблему сугестивного впливу ченелінгів на читача, зосереджено увагу на засобах вербалізації цього впливу в текстах сучасних американських ченелінгів – сета (за посередництва Джейн Робертс) і крайона (за посередництва Лі Керролла). Аналіз проведено на лексико-семантичному (вербалізація послання ченелером), синтаксичному (структури із сугестивною функцією) та прагматичному (наміри адресанта) рівнях. Проведене дослідження показує, що сугестивність є однією з домінантних рис ченелінг-дискурсу, яка виявляє себе на різних рівнях організації тексту. Отже, ченелінг можна визначити як прагматично маркований тип дискурсу з певним перлокутивним ефектом, мета якого – змінити світогляд читача, його/її цінності й стиль життя. Стаття детально описує засоби сугестивного впливу в текстах ченелінгів, а саме такі текстуальні категорії, як імпліцитність (зреалізована в моделі “if…, then”) та ототожнення (коли адресант позиціонує себе як член групи, до якої належить адресат). Перспективою дослідження сугестивного потенціалу ченелінг-дискурсу вважаємо аналіз категорії авторської модальності, імперативних конструкцій і модальних дієслів, а також порівняльний аналіз ченелінг-дискурсу та інших дискурсів із сугестивними ознаками тощо.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59615
ISSN: 2663-4880
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 12 2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
CHANNELING AS PRAGMATICALLY MARKED DISCOURSE.pdf412.87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.