Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59644
Title: Computer games in the light of constructions
Other Titles: Комп’ютерні ігри крізь призму конструкцій
Authors: Talavira, N. M.
Keywords: construction, immediate construction, modified construction, extended construction, computer game, конструкція, безпосередня конструкція, модифікована конструкція, розширена конструкція, комп’ютерна гра
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Talavira, N. M. Computer games in the light of constructions / N. M. Talavira // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), А. І. Девіцька, М. Т. Вереш та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2019. – Вип. 12. – С. 128–131. – Бібліогр.: с. 131 (23 назви); рез. англ., укр.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: The article suggests a typology of constructions denoting computer games in modern English online news discourse. Constructions are viewed as a pairing of form, meaning and function, stored in mind due to frequent usage. In the vein of syntagmatic relations constructions are classified into immediate, comprising two components, modified, which transform the immediate ones due to adjectives or pronouns, and extended that combine several modified ones. The constructions under analysis are classified into those naming game-participants and types of games. All constructions about participants are divided into those, who are involved in game making process and those, who play already created games. We have singled out 6 immediate constructions that denote individuals, who are engaged in game developing which are modified by adjectives to denote experience, talents and age of game creators. These constructions enter extended constructions indicating professional duties of game-developers, their financial state and cooperation with players. In terms of constructions that represent game players, we have two immediate constructions which are modified by adjectives and pronouns to reflect gamers’ experience, their personal characteristics, and the choice of played games or group work. As for extended constructions, they denote typical activity of gamers, their multitasking performance or prohibitions they experience. The group of constructions is further subdivided into those reflecting the used gadget; the number of participants; the performed task. Extended constructions that are used to describe games are focused on influence on players, their mental activity or contribution to their popularity.
У статті пропонується типологія конструкцій на позначення комп’ютерних ігор у сучасному дискурсі онлайн-новин. Конструкції потрактовуються як поєднання форми, змісту та функції і включають морфеми, слова, ідіоми, частково лексично заповнені зразки та повністю узагальнені мовні одиниці. Конструкції вкоренилися у свідомості людей та зберігаються у готовому вигляді завдяки регулярному використанню в мовленні. Парадигматично аналізовані одиниці поділяються на конкретні вирази, лексикалізовані та граматикалізовані конструкції. З огляду на синтагматичні відношення конструкції класифікуємо на безпосередні, які є поєднанням двох компонентів, модифіковані, що трансформують безпосередні за рахунок прикметників, іменників з прийменниками або прислівників, та розширені, утворені декількома безпосередніми. Тематично конструкції позначають учасників та види гри. Всі конструкції на позначення учасників поділяємо на ті, що називають осіб, задіяних у створенні комп’ютерних ігор, та гравців. Шість безпосередніх конструкцій на позначення розробників ігор можуть бути модифіковані прикметниками для акцентуації досвіду, віку або таланту творців ігор, тоді як розширені конструкції вказують на професійні обов’язки, фінансовий стан та співробітництво з гравцями. Дві безпосередні конструкції, що репрезентують геймерів, трансформуються за допомогою прикметників та займенників для виокремлення особистих характеристик гравців, їхньої групової діяльності або обраних ними ігор. Розширені конструкції іменують типову діяльність гравців, багатозадачність їхньої ігрової активності або заборони, яким вона підлягає. Конструкції на позначення ігор вказують на пристрій, що використовується, кількість учасників та ключове завдання. Розширені конструкції відображають вплив ігор на геймерів, їхню ментальну активність або популярність завдяки їхньому захопленню.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59644
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 12 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
COMPUTER GAMES IN THE LIGHT OF CONSTRUCTIONS.pdf418.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.