Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59856
Title: Полікультурна освіта дітей мігрантів в США
Other Titles: Multicultural education of children of migrants in the USA
Authors: Мигалина, Зоряна Іванівна
Keywords: культурне різноманіття, діти мігрантів, полікультурна освіта, США, cultural diversity, migrant children, multicultural education, the USA
Issue Date: 2017
Citation: Мигалина З.І. Multicultural education of children of migrants in the USA. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2017. Вип. 2(41). С. 169–171.
Series/Report no.: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті порушуються питання стосовно вирішення освітніх проблем дітей мігрантів в СШ, серед яких: лінгвістичні, психолого-педагогічні, соціально-педагогічні. Підкреслюється важливе значення полікуль- турної освіти у вирішенні проблем навчання дітей етнічних меншин, мігрантів, яка є компонентом загальної освіти й спрямована на краще розуміння інших культур, сприяння встановленню позитивних відносин та взаєморозуміння між представниками різних культур.
The USA differs from average multicultural nations in a range of peculiarities, one of which is the fact that cultural interaction was not within an individual ethnos, but within immigrants – descendants of different countries, representatives of various cultures. On the territory of the country there live national minorities and as a result of constant mass immigration new ethno-cultural groups are formed. The most modern response to the cultural diversity at the end of the 20th century in the USA became the policy of multiculturalism. In the USA cultural pluralism is understood as the availability and recognition of free existence and development of different ethnic cultures, being a part of a single national community.The aim of multiculturalism is to create an open society, in which the representatives of all groups (social, cultural, ethnic) have possibilities of self-development, self-actualization with the preservation of unique cultural origin. Multiculturalism is considered to be a democratic policy of solving the problem of cultural and social diversity in the society, which includes educational, linguistic, economic and social components and has specific mechanisms of embodiment. Educational component is represented by multicultural education. Multicultural education in America has a status of the state educational policy and it is set forth at the legislative level.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59856
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри англійської філології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
169-171.pdf312.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.