Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59948
Title: Вплив повторних курсів спелеотерапії на реактивність бронхів при проведенні фармако-функціонального тесту з сальбутамолом у дітей із бронхіальною астмою
Authors: Білак, Володимир Михайлович
Машіка, Володимир Юрійович
Ігнатко, Людмила Василівна
Keywords: діти, бронхіальна астма, тонус бронхів, спелеотерапія, children, bronchial asthma, bronchial tone, speleotherapy
Issue Date: 2023
Citation: Машіка В. Ю., Білак В. М., Ігнатко Л. В. Вплив повторних курсів спелеотерапії на реактивність бронхів при проведенні фармако-функціонального тесту з сальбутамолом у дітей із бронхіальною астмою // Проблеми клінічної педіатрії. – Ужгород : ТОВ "Поліграфцентр "Ліра, 2023. № 1 (59). – С. 38–45.
Series/Report no.: Проблеми клінічної педіатрії;
Abstract: Вступ. Спелеотерапія як один із методів немедикаментозної терапії бронхіальної астми впливає на стан реактивності бронхів у дітей хворих на бронхіальну астму, разом із тим, виявлення фор- мування та порушень реактивності бронхів під впливом повторних курсів спелеотерапії представляє як науковий, так і практичний інтерес. Мета дослідження – виявити вплив повторних курсів спелеотерапії на реактивність бронхів на інга- ляцію сальбутамола у дітей з різною важкістю перебігу бронхіальної астми. Матеріали та методи. Обстежено 140 дітей 6–15 років, хворих на бронхіальну астму, з них 72 – з лег- ким перебігом хвороби, 68 – з середньоважким, діти знаходилось у міжнападному періоді захворювання. Визначення функції зовнішнього дихання (ФЗД) з проведенням фармако-функціонального тесту (ФФТ) з сальбутамолом проводили в динаміці спостереження до і після лікування та порівнювали з показниками 40 здорових дітей. Спелеотерапію проводили на базі дитячого відділення Української алергологічної лікар- ні сел. Солотвино. Результати досліджень. Установлено, що підвищений тонус бронхів спостерігався до лікування у 103 (73,6%) дітей і траплявся переважно на рівні дрібних бронхів. Під впливом першого курсу спе- леотерапії відбуваються позитивні зміни у вигляді зниження підвищеного тонусу бронхів у 1,5 разу (p<0,05), припинили користуватися сальбутамолом 62,1% хворих. Другий курс спелеотерапії сприяв зниженню підвищеної реактивності бронхів у 1,7 разу, кількість дітей, котрі не потребували інгаляції сальбутамола, зросла до 72,1% хворих. Третій курс спелеотерапії виявив зниження підвищеної реак- тивності бронхів у 1,2 разу, кількість дітей, що не потребували інгаляцій сальбутамола, зросла до 86,5 хворих. Висновки. Повторні курси спелеотерапії (2–3) сприяють більш повній реакції бронхів на інгаляцію сальбутамола в 1,7 та 1,2 разу відповідно, що відображається у нормалізації порушеного тонусу бронхів та відновленню бронхіальної прохідності на всіх рівнях бронхів, а також зниженню кількості використання інгаляцій сальбутамола переважно у дітей із легким перебігом захворювання.
Introduction. Speleotherapy as one of the methods of non-drug therapy of bronchial asthma affects the state of bronchial reactivity in children with bronchial asthma, at the same time, the detection of the formation and violations of bronchial reactivity under the influence of repeated courses of speleotherapy is of both scientific and practical interest. The purpose of the study is to reveal the effect of repeated speleotherapy courses on bronchial reactivity to salbutamol inhalation in children with different severity of bronchial asthma. Materials and methods. 140 children aged 6-15 years with bronchial asthma were examined, 72 of them had a mild course of the disease, 68 had a moderate course, the children were in the inter-relapse period of the disease. Determining the function of external respiration (FPR) with a pharmaco-functional test (PFT) with salbutamol was carried out in the dynamics of observation before and after treatment and compared with the indicators of 40 healthy children. Speleotherapy was performed on the basis of the children’s department of the Ukrainian allergological hospital of the village. Solotvino. The results. It was established that increased bronchial tone was observed before treatment in 103 (73.6%) children and occurred mainly at the level of small bronchi. Under the influence of the first course of speleotherapy, positive changes occur in the form of a decrease in increased bronchial tone by 1.5 times (p<0.05), 62.1% of patients stopped using salbutamol. The second course of speleotherapy contributed to the reduction of increased bronchial reactivity by 1.7 times, the number of children who did not need inhalation of salbutamol increased to 72.1% of patients. The third course of speleotherapy revealed a 1.2-fold decrease in increased bronchial reactivity, the number of children who did not need salbutamol inhalation increased to 86.5 patients. Conclusions. Repeated courses of speleotherapy (2-3) contribute to a more complete reaction of the bronchi to inhalation of salbutamol by 1.7 and 1.2 times, respectively, which is reflected in the normalization of the disturbed tone of the bronchi and the restoration of bronchial patency at all levels of the bronchi, as well as a decrease in the number of inhalations of salbutamol mainly in children with a mild course of the disease.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59948
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри педіатрії з дитячими інфекційними хворобами

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pkp_2023_1_6.pdf377.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.