Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60025
Title: Створення наукових парків як фактор розвитку інноваційної діяльності
Other Titles: The creation of science parks as a factor in the innovative activity development
Authors: Турченко, Є. І.
Keywords: інноваційна діяльність, заклад вищої освіти, суб’єкти інноваційної діяльності, науковий парк, нематеріальні активи, innovative activity, institution of higher education, subjects of innovative activity, scientific park, intangible assets
Issue Date: 2022
Citation: Турченко Є. І. Створення наукових парків як фактор розвитку інноваційної діяльності/ Є. І. Турченко // Аналітичне-порівняльне правознавство / редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2022. – №4. – С. 145-149. – Бібліогр.: с. 149 (14 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/267406/263291
Abstract: Комплексний аналіз законодавства України щодо регулювання інноваційної діяльності та практики їх реалізації свідчить про наявність множинних проблем законодавчого, організаційного, виконавчого характеру у сфері регулювання, підтримки та розвитку інноваційної діяльності в Україні. В статті проаналізовані законодавчі зміни щодо порядку створення наукових парків в частині участі закладів вищої освіти в їх заснування, виділе-ні позитивні та негативні наслідки таких змін для розвитку інноваційної діяльності. Прийнятий в 2009 році Закон України «Про наукові парки» Закону України «Про наукові парки» встановив, що тільки вищий навчальний заклад та/або наукова установа може бути ініціатором створення наукового парку, водночас не регулюючи окремо «ініціювання» як етап створення наукового парку. Автором доводиться, що стримуючими факторами при створенні наукового парку згідно вказаного Закону в редакції від 25.06.2009 р. були, по-перше, необхідність погодження рішення про створення наукового парку з Міністерством освіти і науки України, неузгодженість нормативно-правових актів відносно переліку документів, необхідних для погодження рішення про створення наукового парку та строків погодження. По-друге, обов’язковий процес внесення майнових прав на об’єкти інтелектуальної власності до статутного капіталу наукового парку, оскільки відповідно до Закону в редакції від 25.06.2009 р. вищий навчальний заклад та/або наукова установа приймають участь в формуванні статутного капіталу наукового парку тільки шляхом внесення в нього нематеріальних активів (майнових прав на об’єкти інтелектуальної власності).На підставі комплексного аналізу Закону в редакції від 07.09.2021 року та інших нормативно-правих актів зроблено висновок, що був змінений порядок створення наукових парків лише для приватних закладів вищої освіти, залишивши його без змін для державних та комунальних закладів, для яких тільки зменшився обсяг документів, які необхідно надати для погодження; розширились форми участі закладів вищої освіти у формуванні статутних фондів наукових парків, що можна розглядати у якості позитивного фактору стимулювання закладів вищої освіти щодо створення наукових парків та розвитку інноваційної діяльності загалом.
A comprehensive analysis of the Ukrainian legislation regarding the regulation of innovative activities and their implementation practice indicates the presence of multiple problems of a legislative, organizational, and executive nature in the sphere of regulation, support and development of innovative activities in Ukraine.The article analyzes legislative changes regarding the procedure for creating science parks as a part of higher education institutions in their establishment, highlights the positive and negative consequences of such changes for the development of innovative activities.The Law of Ukraine «On Science Parks» adopted in 2009 established that only a higher educational institution and/or a scientific institution can initiate the creation of a science park, while not separately regulating «initiation» as a stage in the creation of a science park.The author proves that the restraining factors in the creation of a science park in accordance with the specified Law as amended on June 25, 2009 were, firstly, the need to agree the decision on the creation of a science park with the Ministry of Education and Science of Ukraine, the inconsistency of normative legal acts regarding the list of documents, necessary for the approval of the decision on the creation of a scientific park and the terms of approval. Secondly, the mandatory process of adding property rights to objects of intellectual property to the authorized capital of the science park, since in accordance with the Law as amended on June 25, 2009, a higher educational institution and/or a scientific institution participate in the formation of the authorized capital of a scientific park park only by adding intangible assets to it (property rights to intellectual property objects).On the basis of a comprehensive analysis of the Law as amended on September 7, 2021 and other legal acts, it was concluded that the procedure for creating science parks was changed only for private institutions of higher education, leaving it unchanged for state and communal institutions, for which the volume only decreased documents that must be submitted for approval; the forms of participation of higher education institutions in the formation of statutory funds of science parks have expanded, which can be considered as a positive factor in stimulating higher education institutions to create science parks and develop innovative activities in general.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60025
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 4 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
267406-Текст статті-617010-1-10-20221119.pdf204.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.