Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60222
Title: Чинність адміністративного акту: умови та правила
Other Titles: Validity of the administrative act: conditions and rules
Authors: Турчак, А. М.
Keywords: адміністративний акт, адміністративна процедура, адміністративне провадження, дефект, нікчемність, чинність, administrative act, administrative procedure, administrative proceeding, defect, invalidity, validity
Issue Date: 2022
Citation: Турчак А. М. Чинність адміністративного акту: умови та правила/А. М. Турчак //Аналітичне-порівняльне правознавство / редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2022. – №4. – С. 248-253. – Бібліогр.: с. 252-253 (10 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/267659/263506
Abstract: У статті проаналізовано доктринальні та нормативні положення щодо правил чинності адміністративного акта та особливостей доведення його змісту до відома відповідних адресатів. Відзначено, що автором не підтримується теза про те, що чинність адміністративного акту слід відмежовувати від його дії. Вбачається, що специфіка адміністративного акту, яка головним чином полягає в його індивідуальному характері, не дає підстав поширювати на нього особливості набрання чинності та дії законів, що як відомо є актами загального характеру. Власне, така специфічність адміністративного акту, спрямованість його на вирішення конкретної ситуації дає підстави для зворотного висновку, що момент набрання чинності та дія адміністративного акту фактично збігаються і, як правильно зазначається окремими дослідниками сенсу у розмежуванні вказаних категорій немає. При цьому слід додати, що вимоги до адміністративного акту та правила його чинності не слід ототожнювати між собою та ставити між ними знак рівності. Перші, тобто вимоги до акту, є факторами його правомірності, які у тому числі впливають на його чинність та дію, а правила чинності, натомість, стосуються моменту вступу його у дію Зазначено, що адміністративні акти, які місять у собі помилки чи інші дефекти залежно від характеру вад та породжуваних правових наслідків бувають спірними та нікчемними. Звернуто увагу, що в деяких джерелах спірні акти називаються заперечними чи оспорюваними. Проте, така назва є не зовсім коректною, оскільки акт у якому є помилки чи дефекти не завжди стає предметом оскарження, тобто фактично оспорюється або ж заперечується. У зв’язку із цим запропоновано використовувати термін спірний, а не заперечний (оспорюваний) акт, тобто такий, у якому містять-ся спірні положення, що потенційно можуть бути оскаржені. Встановлено, що спірні – це ті адміністративні акти, що набрали чинності, проте мають дефекти, які ставлять під сумнів правомірність акту і можуть бути оскаржені в адміністративному чи судовому порядку. У свою чергу, прийнятий адміністративним органом адміністративний акт є нікчемним, якщо він містить очевидні значні недоліки, перелік яких закріплений законом. На відміну від спірного акту, нікчемний адміністративний акт не набирає чинності.
The article analyzes the doctrinal and regulatory provisions regarding the rules of validity of the administrative act and the features of bringing its content to the attention of the relevant addressees. It is noted that the author does not support the thesis that the validity of an administrative act should be separated from its effect. It is seen that the specificity of an administrative act, which mainly consists in its individual nature, does not give grounds to extend to it the peculiarities of the entry into force and operation of laws, which, as is known, are acts of a general nature. Actually, such specificity of the administrative act, its focus on solving a specific sit-uation gives grounds for the reverse conclusion that the moment of entry into force and the effect of the administrative act actually coincide and, as some researchers correctly note, there is no sense in distin-guishing the specified categories. At the same time, it should be added that the requirements for the ad-ministrative act and the rules of its validity should not be equated with each other and an equal sign should be placed between them. The first, that is, the requirements for the act, are factors of its legal-ity, which, among other things, affect its validity and effect, while the rules of validity, on the other hand, relate to the moment of its entry into forceIt is noted that administrative acts containing er-rors or other defects, depending on the nature of the defects and the resulting legal consequences, are disputable and void. It is noted that in some sourc-es disputed acts are called objectionable or disputed. However, such a name is not entirely correct, since an act containing errors or defects does not always become the subject of an appeal, that is, it is actually challenged or denied. In this regard, it is proposed to use the term controversial, rather than objectionable (disputed) act, i.e. one that contains controversial provisions that can potentially be contested.It has been established that disputed are those administrative acts that have entered into force, but have defects that call into question the legality of the act and can be challenged in an administrative or judicial procedure. In turn, an administrative act adopted by an administrative body is null and void if it contains obvious significant deficiencies, the list of which is established by law. Unlike a disputed act, a void administrative act does not enter into force.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60222
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 4 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
267659-Текст статті-617532-1-10-20221122.pdf212.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.