Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60235
Title: Анотування та реферування в практиці навчання іноземних студентів-нефілологів
Other Titles: Annotating and abstracting in the practice of teaching of foreign students-non-philologists
Authors: Циганенко, В. В.
Keywords: глибина тексту, вторинний текст, анотація, реферат-резюме, диференціальний алгоритм читання, мовне кліше, depth of text, secondary text, summary, abstract, differential reading algorithm, language cliché
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Циганенко, В. В. Анотування та реферування в практиці навчання іноземних студентів-нефілологів / В. В. Циганенко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), А. І. Девіцька, М. Т. Вереш та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Т. 1, вип. 14. – С. 14–20. – Бібліогр.: с. 19–20 (17 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті досліджується процес створення вторинних професійно спрямованих матеріалів на прикладі анотацій та рефератів у практиці навчання іноземних студентів-нефілологів російською мовою як іноземною (РМІ). Підкреслюється необхідність глибокого сприйняття фахових іншомовних первинних текстів з метою їх критичного аналізу і створення логічних і чітко структурованих вторинних висловлювань, що мають відтворювати основний зміст, стилістичні та мовні особливості першоджерела, демонструвати глибину корисного професійного матеріалу. Розглядається сутність термінів «вторинний текст», «анотація», «реферат» у сучасній методиці навчання РМІ. Першоджерелами на практичних заняттях використовуються тільки автентичні матеріали: навчальні посібники для фармацевтів, науково-популярні і наукові статті з фармацевтичних видань тощо. Традиційна модель створення вторинних текстів модифікується і стандартизується в рамках відбору та аналітико-синтетичного відтворення конкретної фармацевтично цінної інформації. Застосовується теоретично обґрунтована та апробована методика диференціального алгоритму читання під час створення анотації та реферату-резюме, що забезпечує поступове виділення та формулювання потрібного викладу, знімає завищений рівень складності матеріалів, заощаджує навчальний час студентів і забезпечує ефективне оволодіння знаннями і вміннями щодо свідомої побудови власних текстів із вживанням відповідних мовних кліше. Доведено ефективність пропонованої методики на просунутому етапі навчання з використанням розробленого комплексу теоретико-практичних засобів навчання (навчально-методичний посібник, запропонований комплекс вправ, методичні коментарі, додаткові матеріали для домашнього/індивідуального завдання/закріплення). Окрема увага відводиться системі завдань, спрямованих на аналіз жанрових особливостей побудови висловлювань, виділення лексичних одиниць, характерних для наукового стилю мовлення, складання плану-схеми реферату-резюме під час опрацювання фармацевтичного тексту. Проведене дослідження може бути корисне викладачам немовних вишів, які працюють з іноземними здобувачами вищої освіти подовженого етапу навчання та потребують сформованих вмінь та навичок письмової компресії аутентичних професійно спрямованих матеріалів у вигляді вторинних текстів – анотацій та рефератів.
The article examines the process of creating secondary vocational materials based on annotations and abstracts in the practice of teaching foreign non-philologist students in Russian as a foreign language. The necessity of deep perception of professional foreign-language primary texts is emphasized in order to critically analyse them and to create logical and clearly structured secondary statements that should reproduce the main content, stylistic and linguistic features of the primary source, demonstrate the depth of useful professional material. The essence of the terms “secondary text”, “abstract”, “abstract” is considered in the modern methodology of teaching Russian as a foreign language. Only original materials are used as primary sources for practical classes: pharmacist training guides, popular science articles, and pharmaceutical articles, and so on. The traditional model of creating secondary texts is modified and standardized in the context of the selection, and analytical and synthetic reproduction of specific pharmaceutically valuable information. The theoretically substantiated and tested technique of differential reading algorithm is used in the creation of abstract and abstract-summary, which provides gradual selection and formulation of the required presentation, reduces the excessive level of complexity of materials, saves students’ learning time and provides effective knowledge and knowledge of constructing your own texts with appropriate language clichés. The effectiveness of the proposed methodology at the advanced stage of training using the developed complex of theoretical and practical training tools (training manual, the proposed set of exercises, methodical comments, additional materials for home/individual tasks/fixing) is proved. Particular attention is paid to the system of tasks aimed at analysing the genre peculiarities of constructing utterances, the allocation of lexical units, characteristic of the scientific style of speech, drawing up a plan-scheme of abstract-summary in the processing of pharmaceutical text. The conducted research can be useful for teachers of non-linguistic higher education institutions who work with foreign higher education upper-level students and who need to develop the written and compression skills of authentic professional- oriented materials in the form of secondary texts – summary’s and abstracts.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60235
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 14 Том 1 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
АНОТУВАННЯ ТА РЕФЕРУВАННЯ В ПРАКТИЦІ НАВЧАННЯ.pdf402.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.