Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60357
Назва: Ергонімія: завдання та функції ергонімів
Інші назви: Ergonymy: tasks and functions
Автори: Позніхіренко, Ю. І.
Ключові слова: ергонімія, ергонім, функції егонімів, номінація егонімів, номінаційний хаос, ономастика, ergonomics, ergonomics, functions of egonims, nomination of egonims, nominative chaos, onomastics
Дата публікації: 2020
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Позніхіренко, Ю. І. Ергонімія: завдання та функції ергонімів / Ю. І. Позніхіренко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), А. І. Девіцька, М. Т. Вереш та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Т. 1, вип. 14. – С. 296–300. – Бібліогр.: с. 300 (6 назв); рез. укр., англ.
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається ергонімічна лексика, яка займає особливе становище в ономастиці, характеризується низкою властивих тільки їй функцій. Ергоніми характеризуються важливістю внутрішньої форми як мотивувальної ознаки, що лежить в основі їх найменування. Також важливий зв’язок із поняттям, яке позначене об’єктом номінації. Отже, значення ергонімів – складний комплекс смислів, що складається зі специфічних денотативних і конотативних компонентів. Виконуючи всі функції імені власного (номінації, диференціації, ідентифікації), ергонім виконує додаткові прагматичні функції: інформативну, рекламну, меморіальну та естетичну. Номінація в ергонімії має такі особливості: вторинність ономастичних назв; індивідуальність кожного акту іменування; тісний зв’язок імені з іменованим об’єктом і культурно-історичним тлом, на якому воно виникло. На підставі штучних офіційних імен утворюються неофіційні – природно сформовані еквіваленти в усному спілкуванні, а природні (народні) найменування слугують базою для створення офіційних імен. Процеси номінації характеризуються постійною взаємодією об’єктивного (сам об’єкт номінації, стереотипи сприйняття й мислення, мовні традиції) і суб’єктивного (запас уявлень пам’яті, асоціацій, симпатій та антипатій номінатора, його здатність і ставлення до номінативної діяльності). Ергонім є знаком соціокультурного простору, частиною мовного простору міста, у межах якого відбувається його комунікативна реалізація. У зв’язку з цим ергонім є продуктом народної свідомості, який відображає всі сторони духовного й матеріального життя кожного соціуму. Так, мотиваційна історія сучасних ергонімів останнім часом стала предметом загального обговорення в ЗМІ й об’єктом пильної наукової уваги. Це пов’язане з «номінаційним хаосом», який характеризує ергоніми, коли відбувається спонтанне й суто індивідуальне ім’ятворення з боку власників іменованих об’єктів без урахування особливостей потенційних споживачів.
In the article, the ergonomic vocabulary is characterized by a number of functions inherent only to it, which occupies a special position in onomastics. The ergonomics are characterized by the importance of the internal form as the motivational trait underlying their name. Also relevant is the concept that is indicated by the nomination entity. Thus, the meaning of ergonomics is a complex set of meanings, consisting of specific denotative and connotative components. Performing all the functions of the name (nomination, differentiation, identification), the ergonomic performs additional pragmatic functions: informative, advertising, memorial and aesthetic. The nomination in ergonomics has the following features: the secondaryity of onomastic names; the identity of each naming act; close association of the name with the named object and the cultural and historical background on which it originated. On the basis of artificial official names are formed unofficial – naturally formed equivalents in oral communication, and natural (folk) names serve as the basis for the creation of official names. Nomination processes are characterized by the constant interaction of the objective (the object of the nomination itself, stereotypes of perception and thinking, linguistic traditions) and the subjective (the stock of ideas, memory, associations, sympathies and dislikes of the nominee, his ability and attitude to the nominative activity). The ergonomic symbol of the sociocultural space is part of the linguistic space of the city within which its communicative realization takes place. In this connection, the ergonomics is a product of the popular consciousness, which reflects all aspects of the spiritual and material life of every society. The motivational history of modern ergonomics has recently become the subject of widespread debate in the media and a subject of close scientific attention. This is due to the “nominational chaos” that characterizes the ergonomics when spontaneous and purely individual creation occurs by the owners of named objects without taking into account the features of potential consumers.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60357
ISSN: 2663-4880
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 14 Том 1 2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЕРГОНІМІЯ ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ ЕРГОНІМІВ.pdf363.11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.