Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60381
Назва: Навчання культурі на уроках іноземної мови
Інші назви: Teaching culture in foreign language classes
Автори: Рогач, Леся Валеріанівна
Ключові слова: міжкультурна комунікація, методи навчання, соціокультурна компетентність, національна культура, підручники, автентичний матеріал, intercultural communication, ways of teaching, sociocultural competence, national culture, textbooks, authentic material
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім “Гельветика”
Бібліографічний опис: Рогач Л. Навчання культурі на уроках іноземної мови. / Л. Рогач // Сучасні дослідження з іноземної філології : збірник наукових праць. – Одеса : Видавничий дім "Гельветика." – 2022. – Вип. 3-4 (21-22). – С. 373-382.
Короткий огляд (реферат): Навчання культури нації, мова якої вивчається на уроках іноземної мови в сучасній українській школі, є надзвичайно важливим завдан-ням у сучасному глобалізованому світі. Формування соціокультурної ком-петентності учнів полягає в тому, що національна культура різних країн вивчається на заняттях з іноземної мови. Зокрема, учні повинні усвідомлювати відмінності між рідною культурою, культурою, мова якої вивча-ється, та іншими культурами, а також набувати навичок подолання соціокультурних відмінностей. У визначенні способів викладання культури за основу беремо відмінність між поняттями «велика культура» та «мала культура». «Велика культура» містить літературу, класичну музику, ар-хітектуру, історичних діячів, географію, основні цінності, погляди чи переконання, норми суспільства тощо, тоді як «мала культура» передбачає повсякденне мислення й поведінку людей, звичаї, уподобання, смаки, жести, використання простору, стиль одягу, їжу, хобі тощо. Вивчення культури на уроках іноземної мови забезпечується шляхом максимального залучення учнів до навчальної діяльності із застосуванням сучасних методів викла-дання, зокрема й із використанням сучасних технологій. Навчальна програ-ма з вивчення іноземної мови повинна бути побудована так, щоб містити аудіо- та відеоматеріал із літератури, музики, кіномистецтва, образот-ворчого мистецтва, а також підручники з текстами й завданнями про культуру. Такий підхід до викладання іноземної мови збагачує культурний світогляд учнів та сприяє розумінню розмаїття сучасного світу. Вивчення іноземної мови на автентичному матеріалі є визначальним для розвитку комунікативних навичок учнів та сприятиме розумінню звичаїв і способу життя країни, мову якої вивчають. Навчання учнів основ міжкультурного спілкування розвиває компетентність у культурі, мова якої вивчається, та формує повагу як до чужої, так і до своєї культури.
Contemporary globalized world requires teaching culture of the nation, language of which is studied in foreign language classes. This issue is especially urgent in modern Ukrainian schools. It is believed that in order to develop students’ sociocultural competence national culture should be studied in foreign language classes. In particular, students must be aware of the differences between their native culture, the culture of the studied language, other cultures, besides acquire basic skills for overcoming sociocultural diversities. In determin-ing the key methods for teaching culture it is advisable to make the distinction between the notions “big culture” and “little culture”. “Big culture” includes literature, classical music, architecture, historical figures, geography, core val-ues, views or beliefs, norms of the society, etc., while “little culture” involves people’s everyday thinking and behaviour, customs, preferences, tastes, gestures, use of space, clothing styles, food, hobbies, etc. The study of culture in foreign language classes is ensured by involvement of students in educational activities with application of modern teaching methods, including the use of modern tech-nologies. The school curriculum for teaching a foreign language should include audio and video material based on literature, music, cinema, visual arts, as well as textbooks with texts and tasks dealing with culture. This approach to teaching a foreign language enriches the students’ cultural outlook and contributes to the understanding of the diversity of modern world. Studying a foreign language us-ing authentic material is crucial for the development of students’ communication skills and enables them to understand the customs and way of life of the country of the studies language.
Опис: DOI: https://doi.org/10.32782/2617-3921.2022.21-22.373-382
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60381
ISSN: 2617-3921
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри англійської філології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
267.pdf333.34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.