Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60728
Title: Інтертекст як ключовий прийом створення власного інтерпретаційного «дивосвіту» у збірці оповідань «Легенди старокиївські» Наталени Королевої
Other Titles: Intertext as a key acceptance of creating your own interpretation “Divosvit” in “Legends of Old Kyiv” by Natalena Koroleva
Authors: Ковальчук, Ю. А.
Keywords: інтертекстуальність, «авторська модель», інтерпретація художнього тексту, міфологічні джерела, «Повість минулих літ», агіографія, intertext, “authorial model”, interpretation of artistic text, mythological sources, “Story of temporal years”, hagiography
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Ковальчук, Ю. А. Інтертекст як ключовий прийом створення власного інтерпретаційного «дивосвіту» у збірці оповідань «Легенди старокиївські» Наталени Королевої / Ю. А. Ковальчук // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), А. І. Девіцька, М. Т. Вереш та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Т. 2, вип. 14. – С. 161–166. – Бібліогр.: с. 166 (12 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті порушується питання про інтертекст як літературне явище та інтертекстуальність збірки «Легенди старокиївські» Наталени Королевої. Висвітлено теоретичні відомості про інтертекст. У статті представлено аналіз тлумачень термінів інтертекст та інтертекстуальність крізь призму сучасних літературних бачень. Окреслено загальні аспекти щодо інтерпретації художнього тексту із застосовуванням інтертексту як ключового прийому та історично-інформаційного носія для створення нового літературного полотна, а також як «тексту в тексті», коду чи інформаційного носія. Наведено конкретні приклади використання авторкою міфологічних та літературних джерел у своїй прозовій спадщині, зокрема циклі оповідань «Легенди старокиївські», такі як: «Повість минулих літ», «Києво-Печерський патерик», «Аскольдів літопис», фольклорні джерела та Біблію. Проаналізовано використовувані інтертекстуальні джерела та класифіковано їх за специфічними ознаками та їх походженням, а також уточнення часо-просторових проміжків та інтерпретованих міфологічних образів та історичних постатей. Велика увага приділена усвідомленню функції новостворених образів авторкою, не дотримання хронології та фіктивності історичних подій задля створення власної «авторської моделі» та «художнього мікрокосмосу», щоб досягти поставленої мети – підкреслення національної свідомості та самобутності українського народу. У відтворенні в літературному творі конкретних літературних явищ інших творів, більш ранніх, через цитування, алюзії, ремінісценції, пародіювання. Охарактеризовано інтертекстуальність як продуктивний інструментарій дослідження системи міжтекстових стосунків у циклі оповідань «Легенди старокиївські» Наталени Королевої. Зосереджено увагу на таких аспектах інтерпретованих авторкою джерел інтертекстуальних зв’язків, як: інтертекст як переспів, переказ чи пародія, як фольклорно-літературні зв’язки, як ігровий принцип художньої організації тексту, як історико-хронологічний код літератури, чи це – створення власного «дивосвіту» літературної канви Наталени Королевої.
In the article a question is affected intertext collections literary phenomenon and intertextuality of “Legends of Old Kyiv”. Theoretical information is reflected about intertext as the phenomenon of fiction. The article presents the analysis of interpretations of the terms intertext and intertextuality through the prism of contemporary literary visions. Outlined general aspects in relation to interpretation of artistic text, applying intertext as a key reception and historically informative transmitter for creation of new literary linen, as well as “text-to-text”, code, or media. Made concrete examples of the use of mythological and literary sources an author in the prosaic inheritance, in particular, stories of “Legends of Old Kyiv”, such as: “The Story of Last Years”, “The Kyiv-Pechersk Paterik”, “Askold Chronicle”, Folklore and the Bible. The used intertext sources are analyzed and they are classified on specific signs and their origin, and also clarification of chronologic intervals intervals and interpreted mythological characters and historical figures. Large attention is spared to realization of function of the accrued characters by an author, not observance of chronology and fictitious nature of historical events for the sake of creation of own “authorial model” and “artistic microcosmos”, to attain the put aim underlining of national consciousness and originality of the Ukrainian people. In the reproduction in the literary work of specific literary phenomena of other works, earlier, through quotations, allusions, reminiscences, parodies. It is described intertextuality as a productive tool of research of the system between text relations in the loop of stories of “Legends of Old Kyiv” by Natalena Koroleva. Attention is concentrated on such aspects of the sources intertext connections interpreted by an author, as: intertext as rehash, translation or parody, as folklore literary copulas, as playing principle of artistic organization of text, as cod of literature, or it is creation of own of literary canvas Natalena Koroleva.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60728
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 14 Том 2 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ІНТЕРТЕКСТ ЯК КЛЮЧОВИЙ ПРИЙОМ СТВОРЕННЯ.pdf441.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.