Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60909
Назва: Comparing Research Training of Social Workers in the USA and Western Europe: Ukrainian Perspective
Автори: Povidaichyk, Oksana
Averina, Kateryna
Protas, Oksana
Vynogradova, Olena
Alieksieienko, Tetiana
Kulyk, Ivanna
Повідайчик, Оксана Степанівна
Ключові слова: comparative studies, motivation, spontaneous choice, readiness, links with practice
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Comparing Research Training of Social Workers in the USA and Western Europe: Ukrainian Perspective. O. Povidaichyk, K. Averina, O. Protas, O. Vynogradova, T. Alieksieienko, I. Kulyk. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2022. Vol. 14 No. 1. P. 426–439.
Серія/номер: Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala;
Короткий огляд (реферат): The article studies how the USA and Western Europe organize research training of social workers, traces its key trends and analyzes the ways of organizing and motivating students towards such activities. By comparing and discovering common methodical trends in Europe and the USA, one can identify the practical experience Ukraineneeds. The analysis of relevant scientific literature and teaching practice in higher education institutions abroad shows that the above-mentioned approaches are mostly associated with module-based learning in its various modifications. Its system-forminglink is independent work of students, including research activities. At the same time, professional functions of university teachers shift towards determining general areas of specialist training (elaboration of module-based programmes), supervising independent work of students (counselling based on an individual approach) and maintaining links between research activities and practice. The international relevance of the article lies in the possibility of improving research training in developing countries due to US and European experience. Furthermore, there is an opportunity to overcome traditional (over-theoretical) approaches to research training of social workers.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60909
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри соціології і соціальної роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4152-Article Text-.pdf460.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.